LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Maja - 26 juli 2010 17:54

Då var jag här igen.

På Fotbollsgatan med katten.

Han såg lite fundersam ut när han släpptes ut ur reseburen efter två veckor på Korsgatan. Ska jag bo här nu? men vänta, det är ju hemma. Han skuttade runt med svansen i vädret och luktade på allt. Kollade om saker och ting stod på rätt plats. Han såg lite lycklig ut.


Själv hoppade jag upp ur sängen, eller hoppade är nog helt fel ordval, snarare släpade mig ur sängen i Viken klockan 05.00 i morse. 07.05 båten från Visby är en ruggig tur, jobbigt tidigt och resten av dagen är lite lätt förstörd. Väl i Nynäs kryllade 100 tals passagerare, som myror ut ur båten, alla mot samma mål. Väskorna. Och ja, det är smått kaotiskt där runt vagnarna med väskor. Alla vill åt sin väska utan att vänta på att någon, i det här fallet personalen, ställer upp och öppnar bagagevagnarna. Vilket resulterar i mer kaos. För tänk om man missar bussen mot Stockholm? Vilket man inte gör med tanke på att bussarna inte får åka innan alla är på. Iaf. väl i Tokholma blev det Pressbyråmacka och nyponsoppa till lunch innan bussresan hem.


Nu är jag rätt seg, hade en tanke på att betala räkningar. Men jag tror jag skuter upp det till morgondagen. Min hjärna är inte helt påslagen för siffror. Tror det lir kaffe och Bubble Shooter , mitt nya beroende, förutom Pingvinstång då. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards