LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 30 juli 2010

Av Maja - 30 juli 2010 22:41

Tillbaka till färgen och kidsen igen då.


Kubkris råder i Verkstan.

På Panduro har det inhandlas grymma kuber som det går att bygga fin fina hus av i Verkstan på Museet. Nu har det visat sig att dessa kuber inte tillverkas längre. Slut. Finito. Så i dag fick vi upp tillsågade kuber av list som vi har fått sandpappra för hand. 

Lådkris råder oxå i Verkstan. 

Det har varit lugnt som i graven i verkstan pga värmen som varit och folk har hängt på stranden. Men för en vecka sen började vädret säga i från, regnet kom och solen försvann. Det sa PANG och folk började dyka upp som flugor kring en sockerbit. Det är roligt. Helt fantastiskt roligt. När jag kommer hem om dagarna är jag trött för att jag har jobbat. Inte trött för att jag inte haft så mycket och göra.


Vi får se ur helgen flyter. Vad vädret säger.

Det kommer inte vara några högre temperaturer i morgon och på söndag beräknas regn igen. Bara materialet räcker. 

Av Maja - 30 juli 2010 22:32

Fullt drag gällande buller och störningar under partyveckorna på helagotland.se

En artikel jag läst gällde en sommarbeonde granne med Hamnplan. Mannen det gällde bor granne med tre krogar i Stockholm under vintern och har aldrig stött på problem med hög ljudnivå.


Jag har en teori om varför.

Folk som super upp sin sparade pengar under ett fåtal dagar på Gotland, eller rättare sagt Visby, många rör sig knappt utanför murarna, de längsta de kommer är väl Systemet och Donken uppe på Öster. Alla dessa personer är där på semester, och under semestern kan man göra lite vad man vill. För de som händer på paradisön stannar på paradisön. Det är inte vanlig lördagkväll, utan något extra. Och då kan man skrika, tjoa och dricka lite extra på Kallis innan kosan styrs mot Gute, Hamnplan, Bur eller till någon flådig plastbåt i hamnen. Folk beter sig som folk gör på semester utomlands, för ingen vet vem man är.

Det är min teori. Om den stämmer kan jag inte svära på.   

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards