LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Maja - 6 augusti 2010 18:38

Sista arbetsdagen för veckan?

En finfin och ledig helg? 

Nä. Mina jobb funkar inte så. Här jobbas det under veckans alla 7 dagar. Ja, kanske inte i ett streck. Iaf inte nu under sommaren. På måndag är jag ledig, då är det lördag för mig. Fredag innebär dock lite festligare mat och ostbågar, som jag får dela med mig av till katten. Annars blir han lite ledsen.


Iaf.

Handlade på vägen hem, så jag kan laga den där lite festligare maten. I kassan på Hemköp satt en festlig kille, han pratade och skrattade, hälsade glatt och så ha en bra helg Han gjorde allt de där man inte förväntar sig av en kille i kassan på Hemköp.  Tänk om alla som jobbade i kassan kunde vara som han. Och inte som tjocka gubben på ICA. Han som suckar varje gång han måste resa sig upp för att komma åt snuset som står strax bakom och mutrar nått som skulle kunna vara hej eller vill du ha kvittot.

Jag tror på fullaste allvar att världen skulle vara lite bättre då, om kassapersonal var som killen på Hemköp alltså. Jag gick ut med ett leende på läpparna och kände mig glad i magen. Och inte sådär fredagstrött som jag var när jag klev in. 

Av Maja - 6 augusti 2010 07:46

Uppe med tuppen (läs Sixten och någon byggarbetare, tekniker eller vaktmästare som betongborrar eller asfaltborrar)  Jag är vaken iaf och uppe ur sängen en timma innan jag hade planerat.


En dag i Verkstan väntar. De tappar Verkstadsarbetarna som Marie på Konferens sa i går. Att vi i Verkstan är det tuffaste arbetsuppgifterna. Och nog är det så mellan varven. Ena dagen är det fullt ös. Andra är det tomt som i graven. Det är varmt som i en bastu eller iskallt som i en frys.  Dock har jag bara fått känna på bastun eftersom det är sommar. Det är under vintern som frysen slår till.

Här om dagen luktade det en blandning av kossa och stekt fisk i trapphuset på jobbet. det visade sig att det var stopp någon stans. I går luktade det ingenting. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards