LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Maja - 9 augusti 2010 18:29

-Hammarby Hammarby Hammarbyyyyy. Vrålar en halvfull Hammarbyare med ölen i ena näven utanför mitt fönster.

Jahopp tänker jag IFK Norrköping spelar mot Hammarby i dag alltså.

Tittar ut genom fönstret och ser att parkeringsplatsen vid Gymnasieskolan är full. Lika fullt är det av bilar på gatan. Parkerat på båda sidor och jag är extremt glad över att jag slipper ta mig hem till min lägenhet idag. När IFK låg uppe i Allsvenskan brukade det vara minst sagt ett problem att ta sig hem, eftersom jag måste passera Södra promenaden och ta mig förbi själva fotbollsplanen. När jag har tagit mig den vägen runt nio, då matchfolket är påväg hem så brukar vi krocka.  

Av Maja - 9 augusti 2010 10:12

Ny vecka.

Under v32 händer följande runt om i vårt avlånga land.

Medeltidsvecka på Gotland, med marknad, workshop, föreställningar av alla dess slag. Gyckel , eld, kolgrillat och brända mandlar både i och utanför Visby.

Bor man i Enköping och gillar hockey kan man gå på Sommarhockeyskola denna vecka. Vill man se Kalle Baah ska man bege sig till Eskelstuna för där spelar de på lördag. Och i kväll spelar Magnus Tingsek på Grönan.

Vill man sjunga gospel och är under 25 år så är det ungdomsfestivlaen Keep the dream alive denna vecka. Fast anmälningstiden har gått ut, så det är snarare om man vill lyssna till unga personer under 25 som sjunger gospel runt om i Stockholm. Och här i stan är det Stödspelning på Kulturhuset för gömda flyktingar på lördag.


I min värld händer följnade denna vecka.

Ledig 2 dagar. Jobb. Och Alter Egomöte.

Det blir läsa bok, städa, tvätta, klappa katt, rengöra penslar, torka bord, prata med barn, hjälpa barn, förklara vad man kan göra i Verkstan, 


Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards