LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Maja - 11 augusti 2010 17:38

Haha.

Dagens skratt. Eller om jag ska säga Dagens Ehh, va?


Läste dettant.se 

Och jag kan inte göra annat än att skratta och säga ehh va? samtidigt.

För dig som inte orkar klicka på länken så finns texten här:


Kvinna anmäler stötande ostreklam

"Smaken sitter i hålen", påstår ett ostföretag i en reklamfilm. Nu har en kvinna från Norrköping anmält reklamen till Konsumentverket.

Reklamens slogan är att "smaken sitter i hålen", ett påstående som kvinnan anser vara vilseledande och obehagligt. Hon har därför anmält tv-reklamen till Konsumentverket som kommer att titta närmare på ärendet.


Min hjärna kan inte få ihop vad som är obehagligt. Visst, det är en galet töntig slogan. Men obehaglig.... Nä. Så jag fick läsa debattinläggen för att förstå vad som var just obehagligt. Åh, hjälp i min lilla låda vad långsökt.  Det finns uppenbarligen personer med för mycket fritid kan jag konstatera.

Av Maja - 11 augusti 2010 17:01

Åter i Verkstan efter två lediga dagar.

Lugnt och fint men besökare hela dagen, de första kom strax efter att vi öppnat och sista familjen gick ut genom dörren prick fyra. 

Emma hade massor med snor i näsa så de sista timmarna jobbade jag själv, hämtade nya skolådor för att bygga i innan jag låste och cyklade hem.


Ute är det kladdigt, kvalmigt och jag tror på åska i kväll.

Är rätt glad över Verkstan och AC.n I resten av huset var det varmt i dag. 

I kväll blir det Miss Marple och te. Har  ingen likör det hade höjt pensionärspoängen. Eller en stickning, det hade oxå funkat.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards