LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Maja - 20 augusti 2010 07:24

Ett spektakel har dragit in över staden.

Augustifesten är här, men karuseller, konserter, marknad och SM i fyrverkeri. I kväll drar det riktigt stora jippot i gång. I går och i onsdags var det lixom bara smygstart. 

Jag, Åsa och Sofie begav oss till Bron och hamnen för att se på raketerna, dricka en öl och titta på folk. Hjälp vad människor. Som ett lemmeltåg kom folk ner för drottninggatan, spårvagnen fick eskort för att komma fram.


Efter raketerna mötte vi upp Tove och begav oss till Trädgår´n. Där kom nästa chock. Det var lite musik kan man säga, någon form av dansbandsmedly eller nått liknande. Jag har svårt att avgöra vad det var jag såg. Hur som helst. Det vi fick se var en man i paljettkavaj. Blå paljettkavaj. Han hette Pelle fick vi reda på. Han sidekick hette Ullis. Hon hade ingen paljettkavaj men hon var tillräckligt hysterisk som det var. Jag höll på att smälla av. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards