LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 15 september 2010

Av Maja - 15 september 2010 20:35

Teaterföreställning  med Teater Alter Ego  

Monologen I en bubbla av glas  


En berättelse som beskriver en ung tjejs väg ner i en ätstörning och vägen tillbaka ut ur den. Vi får här en bild av hur en ätstörning kan förvränga en människas verklighet och skapa en bisarr bubbla av regler, rädslor och lögner. Och hur detta kan hända samtidigt som allt omvärlden ser är en duktig och levnadsglad tjej.
Pjäsen är baserad på självupplevda händelser. Efter inbjuds publiken till ett samtal med möjligh
et att ställa frågor.
Av och med: Maja Engström


Torsdagen den 7.e oktober kl 19.00

Kulturkammaren, ingång Tunnbindaregatan 37

 Bokning sker till norrkoping@abkontakt.se

Medlemmar i ABK fri entré, icke medlemmar 50 kr 

Av Maja - 15 september 2010 20:29

Det börjar bli höst nu.

Det ligger i luften. Nånting är på gång.


Iaf.

Onsdag i dag. Alter Ego dag, vi har repat både i vår egen replokal med den "tjusiga" väggarna och på Bergslagsgatan. På fredag ska jag dit igen. Ja till lokalen med de målade  väggarna då.

Jag har även bokat lokal för spelningen den 7.e oktober. Hej Lilla  Kammarn, trångt och mysigt  blir det.


Gårdagen var en spännande dag.

Jag jobbade Sumo på VMH. Fy vad jag hatar sumomattor och sumodräkter. De är tunga som fan. Efter jobbet hem en vända och få av mig den fulaste av alla fulla jobbkläder, och i morron åker den på igen, ärligt jag föredrar tigerdräkt än den ljusblå piké som jag annars går runt i på ett av mina jobb. Sen direkt till kören. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards