LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Maja - 19 september 2010 12:57

Lyssnar på gammal progg från 70 talet. 

I dag gäller det. ska vi fortsätta leva fyra år till med en regering som saknar human människosyn och kallar sig arbetarparti men gör situationen för de anställda allt mer osäker eller ska vi ha en regering som tror på människan och ser till solidaritet och jämlikhet. Valet är ditt.


Jag och Ricky ska bege oss till vallokalen och göra vår  medborgerliga plikt och tillika rättighet. Jag är dock lite nervös över resultatet. Jag mins förra valet, då Alliansen van. Jag gick på Borgen då, och på måndag morgon var det begravningsstämmning på skolan. Det hade inte förvånat mig om någon hade hissat en röd fana på halv stång. Nu hände inte det, men scenariot hade inte varit hel orealistiskt. 


Iaf.  Jag känner mig bakis i dag.

Det är bara den lilla detaljen att jag inte drack något annat än cola, vatten och kaffe i går. Var inte på nån hot nattklubb eller hade partydressen på och skakade rumpa på dansgolvet. Eller, där ljög jag. För vist skakade jag rumpa på dansgolvet, i kväll snickarbyxor och tigeröron. 


Jag och  fyra kollegor hade hand om 55 helvilda barn som var på Hotellet för ett 40-års kalas. Vi gjorde vårt bästa, men det kändes som att vi var kort om folk. Hade vi varit två personer till hade vi kunnat göra ett bättre jobb. Inga större missöden som tur var, några barn rymde och jag begriper varför man har staket runt dagis. Och det går inte att vara på 11 ställen samtidigt. Hur gärna man en vill så funkar inte det. Men majoriteten av föräldrarna var helnöjda. Och ungen som försvann hittades i Biorummet helt oförstående om att folk letat efter henne. 

Klockan ett åkte vi hem, trött som en gnu och ont i fötterna som en sparv dog jag i sängen. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards