LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 28 september 2010

Av Maja - 28 september 2010 09:03


I går såg jag en skvätt på ett program på Kunskapskanalen som handlade om hjärnan. De tog upp Skitzofrini och att många som har denna sjukdom är otroligt kreativa och begåvade konstnärligt.  


Jag tror att det har att göra med de som jag tjatar om. Att få pausa sitt liv. Jag har ett stort behöv av de konstnärliga uttrycken, både teatern men även mina kladdkritor. Men även slask-teve som Top Model eller Idol.  Att hjärnan slipper tänka på räkningar, jobbtider, måsten mm mm. Sugas in i nått annat, ett kreativt flöde eller någon annans drömma och liv. och sen gå där i från och känna sig väldigt nöjd med sitt eget liv. Jag gör det iaf. 


Målandet har varit en stor räddning för mig. Jag tror att kreativiteten, musikskapande eller målandet är en räddning för många med Sktizofrini eller andra psykiska sjukdomar, ett slags självmedicinerande som inte är skadligt utan snarare sunt. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards