LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Kulturpolitisk debatt.

Av Maja - 22 oktober 2010 18:36


I går.

Jag och Maria tänkte sätta oss på Världens för ett litet möte.


I stället blev det kulturpolitisk debatt på Stadsmuseet.

Jag var ganska ilsken, upprörd och irriterad när jag gick där i från. Det var efter en viss moderatpolitikers uttalande och med håll från en viss centerpolitiker.

Ja, de som moderaten sa var Ungdomar sitter bara vid datorer och sms.ar Jag är så extremt trött på den typen av generaliseringar och jag har hart dem så många gånger. Från medelålders damer och herrar som vägrar se vad unga människor gör, tänker eller tycker.  För det första, jag har aldrig känt igen mig i bilden av att unga inte engagerar sig i viktiga frågor.


Efter själva debatten kommer moderaten fram till mig och frågar vilken skola jag gick på. Nä, jag är 25, jag är varken elev eller student längre, det jag sa var att första gången jag arbetade som arrangör var när jag var 16 år. Moderaten hade inte ens lyssnat på det jag hade sagt. Sen försökte hon släta över och försökte se ut som att hon lyssnade. Det är inte heller första gången som jag står öga mot öga med en moderat som försöker se ut som att hon tar till sig det jag säger. Vilket gjorde mig ennu surare än vad jag redan var. 


Jag blir förbannad. Nu räknas jag knappt som ungdom längre, bara ung och arg. 

 
 
Mammam

Mammam

23 oktober 2010 10:53

Bra, Maja! På dom bara!

http://www.tant-tagg.bilddagboken.se

Maja

24 oktober 2010 08:58

Jag gör mitt bästa =)

 
Ingen bild

Fadern

24 oktober 2010 14:02

Vissa personer i de "nya" moderaterna är fejkad ända ut i lilltånaglarna. Så på dom bara!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja - 23 januari 2015 09:52

  Nu. Sähär typ dryga veckan efter så måste jag få ut lite tankar i text. Men jämna mellanrum så blossar diskussionen upp. Jag syftar nu på att Zara Larsson gick ut och sa att hon vad nöjd över att hon gått upp i vikt och att lite celluliter har vä...

Av Maja - 25 oktober 2014 10:53

Efter att ha sett denna veckas avsnitt av Kobra som behandlar mens i konsten fick jag inspiration att dela med mig av mitt mensliv.   Mitt förhållande till mens är aningens komplicerat. Vi har levt ihop i typ 17 år, eller ja, om vi ska vara petno...

Av Maja - 5 juni 2014 13:05

  Jag börjar bli smått allergisk mot ordet hälsa. Men vad betyder det, egentligen. Jag gjorde ett litet försök att slå upp hälsa och kan konstatera att det verkar vara ett ord som är svårt att definiera. Och jag har märkt att den stora massan inte ...

Av Maja - 18 januari 2014 21:28

I går, fredag såg jag första avsnittet av Fittstim-Min kamp, sedan dess har jag inte helt slutat tänka på programmet, eller dig. Känner att det är en del jag behöver säga. Men hur? Så jag gör så här i. För en del av mig blir så jävla arg, en annan de...

Av Maja - 16 november 2013 10:18

  Sitter och ser på Nyhetsmorgon som i dag enbart handlar om Filippinerna och tyfonen som drog fram där för en vecka sedan. Landet är i kaos, bilderna som visas är hemska, byra, städer, samhällen som bara är borta, sönderblåsta. Just nu pågor ett e...

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards