LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Maja - 23 januari 2011 10:23


Lite ångest och misär på lördagskvällen är aldrig fel. Biosalongen bestod av majoritet typ Lindö 55+ . Vi sänkte både medelåldern och statusen.

I går såg vi Pernilla Augusts regidebut Svinalängorna, och jag jag gillade den. Boken är grymt bra (och jobbig och full av skit, kräks, fylla och misär) Vilket filmen oxå var fylld av. Men även vad hände sen, de man aldrig får läsa om i boken.


Nästan all den litteratur jag insuper nu förtiden består av mord, ångest, fylla, misär ätstörningar och  lite mer ångest. Jag läser två kategorier böcker Deckare och böcker som går att knyta till Teater Alter Egos  ämnen, alltså ätstörningar och att växa upp med missbruk. Peppig kvällsläsning va?!


I går efter  filmen  (och efter te och macka på Smedjegatan) Läste jag Malin Billers seriebok Om någon vrålar i skogen, givet vis så handlar den oxå om fylla, misär, ångest och ätstörningar.  Malin Biller är ju grym, letade efter lite annat som hon tecknat och attans vad bra hon är. Varför har jag inte vet om henne innan.?! Svart och ganska rå humor på ett klockrent sett.  Och om detta varit Facebook hade jag tryckt på gilla knappen.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards