LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Maja - 3 februari 2011 09:11

Presentprojektets andra träff.

Tjoho. Jag är pepp. Jävligt pepp. Även om hela konkabalongen är flyttad  från Gotland till en kursgård i Stockholm, något som jag tyckte så här om Vad ska det vara bra för. Men jag är glad så länge vi inte är på typ Vildmarkshotellet i Kolis. 


Fick ett preliminärt schema i går. Vi ska ha fest på lördagskvällen. Fest med presenttema (så klart) och utklädnad uppmanas. Om jag ska vara utklädd vill jag vara tiger, för vem vill inte ha en stor mjukistiger i present?! Jag skulle bli asglad om jag fick en sån. 


Vi ska även få texter ang våra problem som utställningen bygger på. Å, jag vill ha texterna nu. Ska bli otroligt spännande att läsa måste jag säga. 

Av Maja - 3 februari 2011 09:05

Jag pratar om högstadieelever. Dessa varelser som så många tycks ha svårt att hantera, är lite rädda för och inte riktigt vet hur de fungerar. Men de är smarta, och massor med tankar  bara någon frågar och lyssnar på dem. För hur kul är det att säga något viktigt när ingen lyssnar? Prova själv, och du kommer upptäcka att det är ganska meningslöst  och sluta säga dina tankar om välden högt för någon "vuxen."

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards