LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Maja - 27 juni 2011 10:38

Så nu har jag och Sixten genomfört vårt första veterinärbesök tillsammans. Något vi helst inte gör om.


På midsommarnatten så upptäckte jag att han hade blod i urinen, vilket kan betyden en herrans massa saker, jag tänkte urinsten och urinsten kan sluta i urinförgiftning om man har riktig riktig otur så google när jag kollade upp vad blod i urinen kunde betyda. 

Så på lördag morron blev ett telefonsamtal till jouren i Linköping de första jag gjorde, sen leta efter en person som både kunde köra och hålla hand.


Det visade sig vara en urinvägsinfektion, som förvisso oxå kan leda till urinförgiftning enligt google, främst hos hankatter för att nått kan klägga igen urinröret tydligen. Detta sa inte veterinären...  utan bara google och jag funderar på att ALDRIG googla på sjukdomar som Sixten kan tänkas ha för mitt eget bästa.


Nå väl, nu äter vi medicin här, antibiotika som sprutas i munnen, i går gick det sabra, i dag jag det inte fullt så bra, han protesterade vilt.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards