LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Maja - 13 juli 2011 11:36

Eller ja. det är lillebror Calle som dödat orm. Och blivit polisanmäld av Länsstyrelsen på Gotland . Dagens roligaste och mest korkade.  Så är beskriver Alex händelsen.


Men så blir det väl när man släpper ut Stockholmare i naturen. Urk, det var nog elakt sagt. Men, som barn lärde jag mig att aldrig ens komma på tanken att döda en orm och att de flesta av de ormar som lever i Sverige inte är farliga, men att de är vilda djur och dem ska man ha respekt för. Huggormar är inget man vill ha i trädgården och är nog snäppet farligare för djur än vad de är för oss människor. Nu var detta en Hasselsnok som är rödlistad och är det är alltså ett brott, visst det kan vara svårt i stundens hetta att se vad det är för orm och bli panikslagen och agera med reptilhjärnan. Men det är korkat. Galet korkat.  


Å hade inte båda pojkarna bloggat om det så hade polisanmälan aldrig blivit någon polisanmälan. Det är nog det allra roligate. 

Av Maja - 13 juli 2011 10:58

Sitter med henna i håret och är allmänt yr efter att ha stått med huvudet upp och ner i 20 minuter för att kladda i geggan.  Nu lyssnar jag  på Gudrun Schymans sommarprat från -96. Dock verkar det inte vara hela, så vitt jag vet är Sommar 90 minuter, detta är 45 minuter. Märkligt. Kan vara så att det är att musiken är förkortad.  Men När jag lyssnade på ett annat Sommarprogram i går på webben var detta 1 h, å detta var en av årets Sommarpratare, men fullständig musik. Dagens I-landsproblem. Men jag kan inte låta bli att känna mig lite snuvad på karamellen.


Nå väl. Jag är ledig, det var jag i går oxå. Å gårdagen ägnades åt lite ABK-jobb och allmänt slöande. Jag pratade med en superstressad vikarierande nyhetschef på GA, hon skulle återkomma om jag mailade infon till henne. Något som jag redan gjort. Men som sagt hon var vikarie. Pratade även med en ostressad vikarierande nyhetschef på GT. Han hade inte heller läst mitt mail, men var lite mer inlyssnande och en tid med GT är bokad. Anledningen till dessa telefonsamtal är för att marknadsföra och leda nya/fler volontärer till ABK Gotland. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards