LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 31 juli 2011

Av Maja - 31 juli 2011 09:53

Hu. Nu märker jag att jag jobbat en hel sommar. Toleransnivån gällande städslarv har sjunkit. ALLA borde gå en kurs i hur man rengör penslar och färgkoppar. 


Nu är jag dock långledig ett tag, man kan kalla det nån sorts  semester om man vill. Jag tror att jag gör det.  I morron bär det av till Linköping och den bästaste bibliotekarien i hela världen, ska på vidareutbildning och en vända till Stockholm. 

Av Maja - 31 juli 2011 09:39

Känns som om jag kan de där med journalister nu... Eller börjar iaf kunna.

Det första jag gjorde när jag kom till Gotland var att träffa GT ang ABK Gotland,  som går att läsa här och här även i ledaren togs ABK upp, tack Malin Dalhström. Nu håller vi tummarna för att detta ska bära frukt och lokalavdelningen får vara kvar. 


Så, i torsdags ringde Folkbladet. De ville ha ett uttalande ang att många ätstörningsenehter/team stängs på sommaren. Vi träffades på min lunch. Dock blev det aldrig någon artikel. Pga ett inslag på Östnytt om psykiatrin och att i Norrköping ser det bra ut när det gäller behörig personal. På Gotland däremot är det katastrof. Ärligt talat förstår jag inte varför artikeln inte blir tryckt för det är inte samma sak, well den skulle vila fick jag reda på.


Hur som haver, men tredje jornalistmöte var oxå med Folkbladet på jobbet, dagen efter. Eftersom jag mötte Folkbladet på jobbet kom de väl på att "ja, de här kan vi göra nått på.."  Så detta blev det.


Men nu kommer vi till det roliga. Journalisten har jag träffat förr och jag kände igen henne. Men inte som journalist utan som mamma som jag träffat på jobbet. Då, förra sommaren pratade vi ganska mycket kring mitt och hennes dotterns namn, aom givetvis är samma. Så det är bara att konstatera, jag har många jobb, ett hår som många känner igen och Norrköping är litet. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards