LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 28 september 2011

Av Maja - 28 september 2011 10:05

Oki. Jag skäms. Jag sitter som klistrad framför teven klockan nio på måndagar. Ja, jag älskar de där fruarna som i bland verkar ha tappat verklighetsuppfattningen. De är bra teve. Å efter att ha läst lite bloggar och även på Facebook kan jag inte vara tyst.


Gunilla Persson, mor till Erika 8(?) år som enligt mamman ska bli nästa stora barnstjärna. Det kanske hon blir vem vet. Nå väl, i senaste programmet skulle Erika tävla i en talangjakt, hon var snorig och inte helt kry. Detta är inte första gången som vi tv-tittare få se hur Erika uppträder snorig och förkyld. Nå väl, Erika kräks på toa, förmodligen för att hon är sjukt nervös. Mamma Gunilla peppar och säger att det är Jesus som gör att hon kräks så att slämmet i halsen kommer upp. Varje gång tv3 visar Erikas framträdande ser hon lidande och nästan apatisk ut. Som tv-tittare ser det verkligen verkligen ut som att hon inte vill. Enligt Gunilla och ansvariga från Tv3 är Erika en glad och sprallig tjej, detta har vi hittills inte fått se. Jag undrar varför Tv3 väljer att visa denna apatiska och onyanserade bild av dottern. Vi har fått se/höra saker när Gunilla har trott att kameran är avstängt, tex denna kräksincident och en ang ett läppstift där Gunilla 2 minuter tidigare har sagt att Erika absolut INTE ska sminkas... Sen sminkar hon sin dotter på toa när hon tror att kameran/mic är av.


Så Tv3, visa denna glada bild av dottern så vi hemma i sofforna får se att det inte är Gunillas dröm som uppfylls. 


Detta gör ju oxå att många av oss som tittar blir upprörda över hur Gunilla är som mor och att hon peppar för mycket, på gränsen till att det blir skadligt. Egentligen ser jag inte skillnaden på detta peppande och de som alla Fotbollspappar gör med sina söner och döttrar. Barnet är enbart sin prestation och verkar inte ha något annat värde i sina pärons ögon. Det är iaf den bilden man lätt kan få  som utomstående.


Iaf, jag kommer fortsätta sitta klistrat kl 21.00 på  måndagskvällarna, för jag lockas av detta. Människor är fascinerande, även dessa fruar är fascinerande. Även om de tappat verklighetsuppfattningen många gånger.  

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards