LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Maja - 23 oktober 2011 10:16

Den första.

För ett bar dagar sen så satt jag på ett av mina jobb och fikade med ett par kollegor.  En annan kollega kom in och frågade vad klockan var och var även ganska stressad då hon skulle vara hos optikern ganska snart. 

- Men ta en kaka innan du sticker, dom är asgoda. Sa en av mina kollegor.

- Nä, jag försöker hålla igen lite med socker, man vill ju komma i byxorna, men snart ska jag sätta i gång med träningen. Svarade kollegan som skulle i väg.


Hur många liknande samtal pågår i fikarummen runt om i Sverige? Å varför har så många ett halvknepigt förhållande till mat, ett så halvknepigt förhållande att det nästan blir naturligt. För liknande dialoger har jag hört så många gånger att jag till sist nästan stänger av. 


Den andra.

I somras var jag och en kompis ute och spontandansade. Det dröjde inte många minuter på dansgolvet innan det kom grabbar (som flugor kring en sockerbit) och började jucka.


Jag ogillar de där spelet på dansgolvet. När jag skulle hem började en kille prata med mig utanför dörren in till utestället, han började prata om min dreads, nästa fråga som kom var "Har du pojkvän?" "Nej sa jag, jag sysslar inte med män" Då var jag tydligen totalt ointressant och killen gick in igen. 


Går jag ut och dansar går jag ut och dansar inte för att hitta någon att dela säng med för just den kvällen. Jag blir trött, så trött.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards