LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under maj 2008

Av Maja - 31 maj 2008 18:17

Min tid på Borgen är avklarad i går slutade vi, med tut och tjut. Flyttar till kobben i morron över sommaren. Mina saker flyttade till Marias källarförråd i dag. Mitt rum är så där lagom deppigt och tomt nu. 

Av Maja - 24 maj 2008 14:33

Packar ner mitt liv i bananlådor. Rummet har börjat eka lite. Inte mycket kvar som ska packas ner... Jag fattar inte vart alla saker kommer i från. Tänker lugna mig lite nu med alla prylar. Ska trotts allt leva i rummet ett tag till. Sitter lite saker kvar på väggarna. Jag har nog inte fått in i mitt huvud att jag ska flytta och sluta på Borgen, men det kommer. Snart blir det gråtfest.


Sitter just nu i vår fula bruna skinnsoffa. Den kommer jag inte sakna. 

Av Maja - 21 maj 2008 22:15

...packar jag ihop mitt rum. Börjat lite lite lite i dag. Inte för att det syns, men iaf. I helgen ska jag packa. Sen städa. Ja, tiden på Borgen börjar ta slut. Snart är det gråtfest, hej, tack å adjö. 

Av Maja - 18 maj 2008 20:04

Otroligt lata dagar. Legat i soffan och kollat på film på film på serie. Buffy är avslutad nu. Jag är lite sur över slutet. De va inte så bra som jag hoppades på. 

Av Maja - 16 maj 2008 11:08

Ja, då har jag helg då. Och vad ska jag göra... Blir nästan lite rastlös bara av att tänka på det... Men de är bra, jag behöver göra inget alls. Så det ska jag göra i helgen. Inget alls. Läsa en bok kankse... Kolla på nån film. Chilla lixom.

Av Maja - 12 maj 2008 19:00

Ja, så då har jag nästan fått jobb i höst. Eller jag har det, men jag får se hur mycket det blir. Teaterpedagogjobb på Folkuniversitetet. Ska upp nästa vecka å snacka lite. Känns gött. Det är bra med kontakter.

Av Maja - 10 maj 2008 15:07

Det är vår nu. Nästan sommar, vädret beter sig som sommar iaf. Vi sitter i solen när vi inte är på Kammarn. Livet är gött, och vi har spelat vår sista föreställning. Å fy fan va bra det gick. Jag är nöjd och glad över mina skådisar och mig å Maria så klart. Vilket jobb vi har gjort. I går efter spelningen fick jag och Maria var sin kaktus och en liten bebis av skådisarna. Min tanke, vad har vi gjort för att förtjäna det? Men det va med glimten i ögat. Sen kom två av dem med vattenpistoler och sprutade ner oss. I kväll hänger vi vid Bråviken och skolan. Underbart.

Av Maja - 7 maj 2008 22:40

Tänkte på vikten av "bra" publik i dag... I går hade vi en rätt snackig å "stökig" publik, vilket sänkte skådisarna... Ja, man ska ju inte skylla på publiken, men det är klart man bli påverkad. Men den publik vi hade i dag som var med, skrattade och så ger så otroligt mycket till skådisarna. Å de jobbar på. 


I morron är jag rätt ledig. Ska a med på Uppsatsseminarium å visa runt sökanden på skolan. Soft. Å handla lite till återträffen i helgen.  

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards