LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under december 2007

Av Maja - 31 december 2007 12:05

Glitter och Glamor. Hej och hå. Skål. Ses nästa år.

Av Maja - 30 december 2007 12:31

Sitter med dator å kaffe i sängen. Pappa städar och kisse är odräglig.Min plan för dagen är att duscha å sen laga mat inför i morgon. Nyårsfest i källaren i stan. Världens bästa festlokal. Måste bara ljuddämpas först. Det blir glam och tjo och glitter.

Av Maja - 29 december 2007 14:01

I morse, vaknade jag av att en liten pluttig hårboll var i fullfärd att slicka av mig huden på hakan. När jag slog up ögonen satt han och tittade på mig och spann. Och tyckte att han var söt. Det tyckte inte jag. Öppnade dörren och skulle släppa ut honom, tidigare har han väkt mig genom att slicka på mig, för att han vill ut ur mtt rum... men nej, inte i dag. I dag ville han ha klappar på magen. Kattjväl tänkte jag. Och gav honom lite kli på magen och jag fick kinden tvättad. Sen motade jag ut honom ur rummet och somnade sött på kudden igen.

Av Maja - 28 december 2007 23:22

För ett år sen skrev jag om att jag läst klart Kommunikation, samma tanke har jag haft hela dagen, plugga... Jag hade tänkt plugga lite nu under jul... Men iförsi är lovet inte slut än, de är bra. Läst lite Osten på båten. Men har massa sidor kvar. Å Rollo May som ligger hemma på Borgen och väntar på att öppnas. Får ta ett lite ryck sista helgen på lovet kankse. Så slipper jag pluga jättemycket på sportlovet.

Av Maja - 27 december 2007 20:33

Suck. Satt och åt frukost till årets sportsammanfattning i radio Gotland. Jag tror att man måste vara dum i huvet för att få jobba på både radiosporten och tevesporten. Dummare frågor och idiotiska uttalanden får man leta efter. Och de som jobbar på 4.ans sport måste älska randiga slipsar, för alla har randiga slipsar...

Av Maja - 26 december 2007 18:07

Ja, tycker man att det är kul att stå en timma i kö, betala massvis med pengar, knappt kunna dansa för att det är tokmycket folk, inte kunna se vilka man känner för att det är så mycket folk + få knuffar och flaskor i huvudet. Då är det kul att gå ut på juldagen, men nej, jag tycker inte att det är så kul. Träffade förvisso ettpar som jag kände. Nästa år ska vi dricka glögg och spela spel på Juldagen.

Av Maja - 25 december 2007 17:14

Ja. För första gången i mitt liv, ska jag ut på krogen på juldagen. Jag ser det som ett socialtexpriment. Mina vanliga juldagar går ut på att läsa julklappsböcker se på teve och klappa katt på magen. I år ska jag ut. Vi satt och pratade om detta fenomen, och mina vänner fårn Stockholm tyckte att det var mycket komiskt. Och ja, det är komiskt.

Av Maja - 25 december 2007 12:20

Det trodde jag aldrig om mig själv. Nu finns jag på Facebook. Jag ser det inte helt som ett fall... Men nästan.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards