LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under november 2007

Av Maja - 26 november 2007 16:21

Sa borjar sista veckan. Vi ar i Jonava, bor hos en tant, tanten bor inte dar just nu, hon bor hos sin son. Men det luktar tant. Och trapphuset ser ut som i "Lilja 4-ever".

Av Maja - 24 november 2007 18:31

Sista veckan i Litauen. I morron bitti, aptidigt aker vi till Jonova. Denna veckan har gatt grymt fort. 


I gar var det teaterfestival pa universitetet. Jag och Elin hade sovit tva timmar. Var ute pa torsdagskvallen efter teaterklassens examen. Efter forsta forestallningen (som tydligen var jattebra, jag unde inte halla min vaken... sa jag somade) blev vi bjudna pa kaffe och konjak pa lararnas kontor. Det var inte lage att saga nej. Det gick inte. Sa vi drack konjak... 2 glas. Foroskte tacka nej till det andra, men det var helt kort.  Alkoholsynen ar helt galen har.

Av Maja - 20 november 2007 21:07

Var med pa en fyslektion pa universitetet i gar. Har grym traningsvark i magen i dag. Jag ar otranad.


Jag fryseer inte har, vadret ar nastan som pa Kobben. Sa jag ar van, och rummet ar varm och i duchen ar det varmt vatten. Killarna ar lite snyggare har och jag har sett fler Palestinasjalar. Har kissat pa toaletter fran Sovjettiden. Ett hal i golvet. Mycket markligt. Som att kissa ute, fast man sitter inne... De satter nycklarna "upp och ner" nar man ska lasa upp dorren och nar man tar ute pengar satter man in bankomatkortet med den andra sidan upp an hemma.

Av Maja - 18 november 2007 12:50

Sa da har vi bytt Litausik stad. Vi kom till Klaipeda runt tolv. En stad som inte ar fullt sa ful som den forra. Sitter nu pa ett intrenettkafe ratt nara dar vi bor. Har atit lunch, det vill saga pizza... mat har blivit synonymt med pizza, finns pizza overallt. Det ar inte allt far knepigt att fa tag i vegmat, finns natt som ar veg pa nastan alla stallen. Det ar bra.


Jag har borjat inse det posetiva med 'svensk standard'.

20 grader varmt inne

Treglasfonster

Toapapper pa alla toaletter

Sanglampa


Jag har det bra. Och har inte dott an pga kyla. Haha.


Av Maja - 14 november 2007 12:58

Den ar ful. Och kall. Jag alskar mitt understall. Allt ar fult. Gratt och deppigt. De dricker kaffe pa ett skumt satt har, haller bryggkaffe i botten av koppen, sen vatten pa. Vilket gor att man maste se upp med sumpen. Pa vart hostel jobbar massa tanter som inte fattar vad vi sager. Duchen ar last sa vi maste fraga om nyckel. Ett helt faretag att ducha alltsa... Men alla vi har mott ar trevliga. Dale och Virgis tar hanm om oss bra.

Av Maja - 11 november 2007 11:26

Nu lamnar jag och Elin Riga. En fin stad, jag gillar den. Vi har lyckats hitta veggomat utan storre problem. Det ar bra. Far se om det blir lika latt i Litauen.


Dag 1. Fredag.

Kom med flyget till Riga. Det regnade och var snorkallt. Lyckades hitta bussen in till stan, traffade en jattesnall tant (konduktoren) som hjalpte oss sa att vi gick av pa ratt stalle. Kopte bussbiljetter till Scholej (stavas inte sa...) och fick reda pa ett bra hostel pa turistinfo stalle. 


Dag 2 Lordag.

Letade efter ett stalle dar vi kunde ata frukost, efter det gick vi till okupationsmuseet. Intressant. Snurrade runt i Riga, tittade pa hus, gick i cirklar, viste inte vart vi var. Gav upp och gick och at pizza. Traffade en kille fran Turkiet pa vart hostel och vi gick ut pa kvallen och discodansade. Haha. Roligt.  


Dag 3 Sondag.

Om ett par timmar ar vi i ett annat land. Wii. Praktiken borjar pa riktigt.

Av Maja - 8 november 2007 16:13

Om ett dygn är jag i Riga. På måndag är jag i Litauen. Jag borde ha resfeber. Det har inte jag. Vad är det för fel på mig?!

Av Maja - 8 november 2007 09:12

Hej å hå. I morron åker vi. I vår var jag och Elin och inhandlade gåvor till våra värdar. Växlade pengar och jag köpte ett underställ. Det är kalld där har jag hört. Jag och Elin var rätt virriga, jag med snor i hjärnan och hon med snor i öronen.  I dag ska jag packa, henna håret och försöka  röja lite i rummet, så att det inte helt ser ut som ett bombnedslag när jag kommer hem.


I skolan ska vi leta pjäser att da med och läsa, inför våren. Hej och hå. Leta leta leta.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards