LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 21 juni 2008

Av Maja - 21 juni 2008 18:04

Traditionsenligt midsommarfirande på Museet. Iförd Ludvikadräkt, måste säga att folkdräkt och dreads är en lite lätt märklig kombo, men funkar väldigt bra. Fin var jag iaf. Jag och Pytte hoppade runt i våra yllekjolar runt midsommarstången, vilket blev rätt varmt. Att dansa ringdanser är nästan som ett friskispass.  Kvällen blev på Kuten, jag älskar verkligen de stället. Så för alla som är påväg till Gotland eller redan är här. Ta en sväng till Fårö och besök detta uteställe. Funkar både på dagen och på kvällen, men jag måste säga att ett är ett strå vassare på kvällen. Det har blivit lite tradition för oss på midsommar.  Eller hur va det Fredrik Lindström sa, var det mer än tre gånger som man gjorde samma sak, då är det en tradition. Så det kanske bara är en van än så länge. Nästa år borde det iaf klassas som tradition. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards