LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Maja - 8 februari 2010 22:57


Varför? Varför ? varför?

Jag gör en hel del saker som jag inte fattar varför jag gör.


Som nu. Jag är trött, men varför går jag inte och lägger mig?

Eller, jag är kissnödig, men går inte på toa. Varför?

Vad är grejen? Att det är tråkigt? Att jag inte vill?


Jag får grubbla på det.

Men nu ska jag iaf sova sött, drömma om kött och vakna med råtta i munnen.

och de där var en replik hämtad från Medeas Barn. den roligaste repliken jag läst/hört på länge ur en teaterföreställning. Fast den lyder egentligen Sov sött, dröm om kött och vakna med råtta i munnen. Och sen kommer Konsum betalar tillbaka. Vet inte om någon tycker att det där är roligt, men det är väl teaterhumor antar jag.



Av Maja - 8 februari 2010 20:18


Oj, har glömt hur mycket energi barn har.

Hemkommen från Måndagsbarnens teaterlektion. De är söta, men hjälp vad energi de har. Jag är trött, men jag hade roligt oxå, jag fick energi av dem.

Av Maja - 8 februari 2010 14:52


Sixten är sällskapssjuk. 

Så fort man rör sig någon stans vill han vara med. Han är söt när han är sån. 

Som när jag skulle byta batteri och SIM kort i mobilen. Ja, den nya verkar inte riktigt vilja vara kompis med mig just nu. Så jag kör med den gamla. Ja, när jag då skulle byta så vill han hjälpa till. Annars har han sovit en del i fönstret. Solen lyste där förut, och de gillar han.

Av Maja - 8 februari 2010 12:42

Har haft effektiv "kontors dit" i dag.

Planerat inför kvällens lektion och pratat med Bunge om sommarens teaterprojekt. Slängt i väg lite mail och skrivit klart brevet till Måndagsbarnens föräldrar. Jag har varit rätt dålig på de där med att vara effektiv med mina jobb  som jag sitter och gör hemma. De är så lätt att smita med de på nått sätt. 


Å nu ska jag iväg och skriva ut på F-universitetet. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards