LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Maja - 15 februari 2010 22:35


Ja, då var det dags igen.

Jag vet inte om jag gillar det helt och hållet.

Visst, de är kul att ha lite koll, se vilka som plockat medaljer och sånt. Men att allt på teve ställs in bara för att det ska sändas skidor, konståkning och rodel.  Vad är de för sport egentligen, vuxna människor som åker i konstiga pulkor i en livsfarlig backe?! 


Nå väl- Förra OS satt jag klistrad, vid en sak. Det var dam-kronornas semi och final. Jag och Sofia hade lagat potatisgratäng och stekt hallomi och det fanns ingenting på teve. Så det blev semifinalen vi tittade på. Och hjälp vad spännande det var. Jag har aldrig någonsin fastnat i en hockey match någonsin, inte innan och inte efter. Och hjälp vad besviken jag blev när de plockade ett silver. Jag ville ju ha guld.


Men det är ett tjatande kring OS oxå. I dag tog ju Charlotte Kalla guld, de är ju kul. Det är bra det att jag sätt klippet om guldet tre gånger sen jag slog på teven för en halvtimma sen. Tror inte att någon missat detta guld vid det här laget. För det tjatas om det överallt. 

Av Maja - 15 februari 2010 12:36


Sen i onsdags har det varit internet trubbel på Fotbollsgatan.

Jag konstaterade ganska fort att felet ligger i rautern och inte hos internetleverantören. I dag tror vi att vi har löst problemet.

Men vi vet inte, det är extremt långsökt att det skulle vara det som är felet. 


Nämligen, när kombon sysslar med halvolaglig verksamhet så kopplar internet ner, sen fortsätter det att glappa, datorn hittar inte mottagningen av sig själv och jag måste hjälpa till. Ologiskt. Men när inen sådan verksamhet pågår i lägenheten så fungerar mottagningen. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards