LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Direktlänk till inlägg 16 september 2007

Rollo May och andra saker.

Av Maja - 16 september 2007 12:39

Kommer alltid att bli kallad för "Lilla Maja" Det är bara att inse. Endel personla på museet säger så. Nu har jag fått reda på att Rollo May står i mina pärons bokylla. De kund eju ha klämt ur sig det lite tidigare... Annars får jag dra den på lovet eller nått. En dejt med Rollo May på Gotland kanske inte är helt fel.I går var det höstglöd i Kalmar. Med modevisning på Larmtorget. Tiden var ur led och när alla med kläder från stenåldern fram till 1950-tal stirrade kalmariterna ögonen ur sig. Själv var jag klädd i 20-tals kläder. Mycket vackert. Klänningen fick dock läggas upp för den var för lång. Vilket inte är så konstigt.

 
 
Ingen bild

Mamma

16 september 2007 13:12

Tror Lilla Maja att föräldrar är tankeläsare och har speciella egenskaper som medium eller så och bara kan veta vilken kurslitteratur som ska användas av sig självt? :-)

 
Ingen bild

Q

16 september 2007 13:28

Yes. Precis så tror Lilla Maja. Är inte alla föräldrar tankeläsare?

 
Emma

Emma

16 september 2007 13:43

Hej Maja! Jag kommer aldrig att kalla dig för "lilla". Du är ju den stora tp2:an som man bara måste suga en massa kunskap och erfarenhet ur. :). Kom hem snart! Kram

http://www.teaterpedagogen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja - 23 januari 2015 09:52

  Nu. Sähär typ dryga veckan efter så måste jag få ut lite tankar i text. Men jämna mellanrum så blossar diskussionen upp. Jag syftar nu på att Zara Larsson gick ut och sa att hon vad nöjd över att hon gått upp i vikt och att lite celluliter har vä...

Av Maja - 25 oktober 2014 10:53

Efter att ha sett denna veckas avsnitt av Kobra som behandlar mens i konsten fick jag inspiration att dela med mig av mitt mensliv.   Mitt förhållande till mens är aningens komplicerat. Vi har levt ihop i typ 17 år, eller ja, om vi ska vara petno...

Av Maja - 5 juni 2014 13:05

  Jag börjar bli smått allergisk mot ordet hälsa. Men vad betyder det, egentligen. Jag gjorde ett litet försök att slå upp hälsa och kan konstatera att det verkar vara ett ord som är svårt att definiera. Och jag har märkt att den stora massan inte ...

Av Maja - 18 januari 2014 21:28

I går, fredag såg jag första avsnittet av Fittstim-Min kamp, sedan dess har jag inte helt slutat tänka på programmet, eller dig. Känner att det är en del jag behöver säga. Men hur? Så jag gör så här i. För en del av mig blir så jävla arg, en annan de...

Av Maja - 16 november 2013 10:18

  Sitter och ser på Nyhetsmorgon som i dag enbart handlar om Filippinerna och tyfonen som drog fram där för en vecka sedan. Landet är i kaos, bilderna som visas är hemska, byra, städer, samhällen som bara är borta, sönderblåsta. Just nu pågor ett e...

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards