LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under juli 2008

Av Maja - 7 juli 2008 22:19

Efter en massa lediga dagar (3st) var jag tillbaka på jobbet i dag. Och ösregn. Bittert, dagen blev minst sagt lång. Men tre visningar gick iaf, men sen var det bara två på varje... Jaja.

Vi hade litauer på jobbet i dag oxå, och jag fick glänsa med mina kunskaper i det litauiska språket (jag kan säga: Ja, tack, Hej och jag tycker om choklad... och öl och skål... men det sista sa jag inte till dom litauiska museibesökarna )  


I går fick jag mig sommarens första ridtur. och jag har lite träningsvärk. Vi red i normaltempo med mycket tölt. Fick hoppa upp på min gamla Gáta, har inte ridit henne med någon annan en Sveie och hjälp vilket sursto hon är, så fort någon försökte pipa om henne blev hon toksur och ökade tempot och när hon väl låg först var hon lugn som ett lamm.


I morron ska jag tampas med turisterna igen. 

Av Maja - 6 juli 2008 13:31

När man kikar ut genom fönstret i det röda huset i Rute är vädret bajs. Och jag och Louicen som ska rida i dag... Bara det inte regnar. 


I går var det 50-års partaj i Socknen, och pisskallt ute, då var jag rätt glad för den nyinköpta arméjackan. Just nu ligger jag lat i sängen och har tittat på två Dark Angel avsnitt, fina saker det. 

Ska packa sovkläder och leta rätt på mina ridkläder som förmodligen ligger lite spritt runt om i huset. 

Av Maja - 4 juli 2008 21:01

Yes. Lite tröttis. 

Vaknade i morse och kände mig som en kokt korv. Jag hade missat att dra ner persiennerna, och jag har morron sol i mitt rum. Illa.


Jag har mest latat mig i dag, va en vända på Bageriet med mor och fika. Och fick syn på en och annan B-kändes. Många av dom där B-kändisarna hänger i Socknen på somrarna nämligen. Köpte mig även en vinterjacka på loppis för 40 spänn. En vadmals jacka/kavaj från armen. Det är bra grejer det, armens vadmals plagg. Varma och rätt snygga, och denna var helt oanvänd. Funderar på att piffa till den lite med att sy i nya knappar... Men vi får se.

Av Maja - 3 juli 2008 18:37

Jobbade sista dan för denna vecka i dag. Varit en hel del trevligt folk i dag att prata med. Trotts att det är badväder. 


Hönorna fick våra lunchrester, och gissa om de blev lyckliga. Dom tuggade i sig bakbotatisskal och tabolleh (stavas?) av glatta livet. 


Nu är jag trött i håde (huvudet på gotländska...) och i fossingarna. Å i morron får jag sova.  

Av Maja - 1 juli 2008 18:47

Yes. Nu är sommaren tillbaka. Har nästa glömt och äckligt varmt det blir i vår lilla oisolerade entrékur. Men i dag kom minnet tillbaka. Turisterna börjar komma på allvar oxå,  och deras märkliga frågor på köpet. Men men, det får man stå ut med. I går kom två personer fram till mig och undrade över vart ett visst ställe låg. Och jag kunde inte för mitt liv begripa vad det var det letade efter, jag kunde inte förstå deras beskrivning av stället. Tills jag på ren gissning undrade om det kunde vara Kutens Bensin de ville ha vägbeskrivning till. Och ja, mycket riktigt var det så. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards