LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Nytt år!

Av Maja - 7 januari 2009 21:53

Så här efter nyår så summeras året som gått lite här och var. Så varför inte jag oxå. Här kommer året som gått med Q


Januari

Åker hem till Borgen igen, efter ett par dagar på kobben. Vände på dygnet under julen. Vi fick våra pjäsgrupper! Den underbara Emil spelade på skolan


Februari

Rep. Rep. Rep. Såg ett och annat avsnitt Buffy (oki, väldigt många) Hade en tokförkylning och låg deckad i soffan under sportlovet.


Mars.

Rep. Buffy. Rep. Buffy. Det låg snö och var vinter under påskhelgen. Blev klar med litteraturlistan!


April

Oj oj. Prepade och repade och drömde om Decamerone. Och i slutet av månaden hade vi premiär, och hade en tokbra spelperiod. Skolans fisk Harry dog, och ersattes med en Knut. Blev klar med essän och kände att jag bara kunde glida och må bra de sista veckorna.


Maj

Vinkade hej då till mina år på Marieborg med gråtkalas. Flyttade till kobben och började jobba på museet.  Såg de sista avsnitten på Buffy, gillade inte slutet på serien nå vidare... Fick några timmar på Folkuniversitetet för hösten. 


Juni

jobbar och jobbar. Inleder årets andra teaterprojekt och blir trött på åldringar som inte begriper vad detare handlar om. Läser en och annan bok . Firar midsommar i folkdräkt och dans på museet, sen med öl och massa kläder på Kuten.


Juli.

Skrik och panik teaterprojekt.  Trött på åldringar. Kommer iaf tillslut till premiär efter en och annan tår. Såg Emil, Lasse och Marteboljuset. Annars jobb.


Augusti

Sägenvandring på museet, roligt. Flyttar hem till Norrköpig, bor inneboende i en ettan. Börjar på universitetet i Linköping.


September

Mitt nya hem är Fotbollsgatan. Bor utan möbler några veckor innan det stora flyttlasset kom. Och sen kom Maria.


Oktober

Försöker plugga och klara tentorna. Irriterar mig över kändisar som tänker bygga på Furillen.  Får erbjudande att regissera på museet till sommaren, tackar ja, trotts besvärliga åldringar. Gick med i ett fack.


November

Baltgrå som vanligt, men går rätt fort.  Åker massa campusbuss, men försover mig till andra tentan, men klarar den några veckor efter på omtentadatumet.


December

Gör en kort tripp till ett snöigt Riga. Åker till Gotland, firar jul och nyår  med familj och vänner. Ser den underbar Emil två ggr.


Av år 2008 kan jag konstatera att jag sett Emil Jensen 4 ggr detta år. De är rätt bra. Nu väntar 2009... Jag väntar med spänning. 

 
 
Ingen bild

Mor

9 januari 2009 13:12

Kul årskrönika! Jag jobbar på en på bdb, men som du vet har datorn använts till annat den sista veckan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja - 23 januari 2015 09:52

  Nu. Sähär typ dryga veckan efter så måste jag få ut lite tankar i text. Men jämna mellanrum så blossar diskussionen upp. Jag syftar nu på att Zara Larsson gick ut och sa att hon vad nöjd över att hon gått upp i vikt och att lite celluliter har vä...

Av Maja - 25 oktober 2014 10:53

Efter att ha sett denna veckas avsnitt av Kobra som behandlar mens i konsten fick jag inspiration att dela med mig av mitt mensliv.   Mitt förhållande till mens är aningens komplicerat. Vi har levt ihop i typ 17 år, eller ja, om vi ska vara petno...

Av Maja - 5 juni 2014 13:05

  Jag börjar bli smått allergisk mot ordet hälsa. Men vad betyder det, egentligen. Jag gjorde ett litet försök att slå upp hälsa och kan konstatera att det verkar vara ett ord som är svårt att definiera. Och jag har märkt att den stora massan inte ...

Av Maja - 18 januari 2014 21:28

I går, fredag såg jag första avsnittet av Fittstim-Min kamp, sedan dess har jag inte helt slutat tänka på programmet, eller dig. Känner att det är en del jag behöver säga. Men hur? Så jag gör så här i. För en del av mig blir så jävla arg, en annan de...

Av Maja - 16 november 2013 10:18

  Sitter och ser på Nyhetsmorgon som i dag enbart handlar om Filippinerna och tyfonen som drog fram där för en vecka sedan. Landet är i kaos, bilderna som visas är hemska, byra, städer, samhällen som bara är borta, sönderblåsta. Just nu pågor ett e...

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards