LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Direktlänk till inlägg 30 april 2011

Så där ja!

Av Maja - 30 april 2011 09:51


I bland kan jag inte låta bli och undra, varför har jag en blogg?! Hur många läser den?! En gång i tiden då inte var och varannan kotte hade en blogg, så hade jag rätt många läsare, iaf om man jämför med i dag. Vad är det för behov vi har att ösa ut vårt personliga liv så att hela omvärlden kan läsa. Om dom vill. Sen om folk gör det är en annan femma. 


Nå väl. Jag tänker, öser och filosoferar. Kanske mer för min egen skull en för andras. 


I går befann jag mig på två konserter. Två fina, superbra, peppiga konserter.

Emil Jensen Han var bra, som vanligt. Räknade ut att detta blev min sjunde konsert med honom.  Dock tycker jag att det var lite trist att han spelade så få gamla låtar och så mycket nytt. Men texterna var grymma. Nästan det bästa under dessa 2,5 timmar.  Den bästa konserten med Jensen var helt klart den i växthuset på Stenugnsbageriet i Socknen förra sommaren. En helt akustisk konsert, det var Emil och en gitarr. Punkt. 

Det var intimt, och fint och det kännes som att han spelade bara för mig. Sen att det satt 80 andra och kände samma sak är ju en annan femma. I går var det band, massor med folk i publiken, värsta scneljuset och känslan av total närhet infann sig inte helt.  Men jag fick höra de låtar jag ville höra. Så det är bra.

Sanna Carlstedt. Det är drag i den kvinnan och man kan inte påstå att hon ens är i närheten av att vara stel när hon är på scen. Jag blev glad. En intimare spellokal. Det kändes som ett bra avslut på fredagen. Å enligt henne kommer jag bli vänsterns nästa partiledare... Så att ni vet. 


Det går knappt att jämföra dessa två konserter, som var totaltheltjätteolika. Men man kan väl säga så här. Emil kändes som en en bra utekväll på krogen, Sanna kändes som en efterfest med drag i. 

 
 
Mamma

Mamma

23 maj 2011 18:12

Sorry men tiden går fortare än vad man tror. Emil på Bageriet var sommaren 2009. Jag lovar.

http://www.tant-tagg.bilddagboken.se

Maja

30 maj 2011 22:32

Ja, de är ju den jag menar med "förra sommaren" annars hade jag skrivit "i somras" I somras spelade vi Mästerkatten förra sommaren spelade vi Stadsmusikanterna, å de va stadsmusikantskådisar som var med på konserten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja - 23 januari 2015 09:52

  Nu. Sähär typ dryga veckan efter så måste jag få ut lite tankar i text. Men jämna mellanrum så blossar diskussionen upp. Jag syftar nu på att Zara Larsson gick ut och sa att hon vad nöjd över att hon gått upp i vikt och att lite celluliter har vä...

Av Maja - 25 oktober 2014 10:53

Efter att ha sett denna veckas avsnitt av Kobra som behandlar mens i konsten fick jag inspiration att dela med mig av mitt mensliv.   Mitt förhållande till mens är aningens komplicerat. Vi har levt ihop i typ 17 år, eller ja, om vi ska vara petno...

Av Maja - 5 juni 2014 13:05

  Jag börjar bli smått allergisk mot ordet hälsa. Men vad betyder det, egentligen. Jag gjorde ett litet försök att slå upp hälsa och kan konstatera att det verkar vara ett ord som är svårt att definiera. Och jag har märkt att den stora massan inte ...

Av Maja - 18 januari 2014 21:28

I går, fredag såg jag första avsnittet av Fittstim-Min kamp, sedan dess har jag inte helt slutat tänka på programmet, eller dig. Känner att det är en del jag behöver säga. Men hur? Så jag gör så här i. För en del av mig blir så jävla arg, en annan de...

Av Maja - 16 november 2013 10:18

  Sitter och ser på Nyhetsmorgon som i dag enbart handlar om Filippinerna och tyfonen som drog fram där för en vecka sedan. Landet är i kaos, bilderna som visas är hemska, byra, städer, samhällen som bara är borta, sönderblåsta. Just nu pågor ett e...

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards