LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under juli 2007

Av Maja - 31 juli 2007 22:49

Suck. Jag och Pytte red på museiområdet i dag. Lite markarbete på väten och sådant. Förövrigt var ingen utav hästarna så förtjusta i det. Gáta var på väg att köra av mig, jag red barbacka... Iaf, det var inte alls det jag skulle skriva. När vi kom tillbaka till hagen upptäcker Gáta att det är folk på museet, hon vände på huvet, och jag vände oxå för att se vad det var hon kikade på. Två plankare. Pytte fårgar hur länge de hade varit på området, och de svaade att de kom nyss. Pytte fårgar hur, och de svarar genom grinden, det var öppet. Vi säger att museet är stängt. Och de säger igen att det var öppet. Vi säger att ginden var stängd och att det står stängt på grinden, och att de får gå ut. De blev iaf skitsura. De påstog näst intill att de inte fatta att museet var stängt. Trotts att alla hus va låsta och stängda. Kassan var stängt. Vissa tappar helt klar hjärnan när de är på semester. Jag hoppas nästan att vi låste in dem på området... Sen kom plankare nr 3. Hon hade klättrat över tunen. Men tyckte det va grymt pinsamt att bli påkommen och bad om ursäkt. I kväll var det som sagt tre plankare, undra om det är så många varje dag. Man borde tälta på området och kolla upp det.

Av Maja - 30 juli 2007 19:34

Ingmar Bergman är död. Filmens store man.Och jag har missat det totalt. Fick reda på det nyss, av Pytte på msn. Snacka om att man är i en anna värld när jag jobbar.

Av Maja - 30 juli 2007 19:27

... I dag gjorde jag det som jag pratat om i två år. Stänga museet från "fel" håll. Å det gör jag aldrig om. Det var svårt och så tog det lång tid. Tänkte helt fel och plackade fram fel nycklar.Regnet har förövrigt öst ner hela dagen. Men i dag har det regnat rakt, och inte snett som det gjort tidigare. Jag känner mig lite lätt bakis efter gårdagens festligheter på museet. Tokmycke folk. Kommer minnas den där timmen i kuren med två öppna lyckor och jag och Carol fick jobba dubbelt med en kassaappparat. Det är något att säga till framtida barnbarn. Eller till "flickorna i kuren" när det är 150 års jubileum. Då ska jag och Pytte komma dit. Och vara pigga och friska och tänka på gammal tider.

Av Maja - 28 juli 2007 23:18

Museet 100 år. Och jag har Ludvikadräkt och är fin.

Av Maja - 28 juli 2007 23:14

Sommaren har inte varit någon riktigt sommar. Iaf inte om man tänker på vädret.Men på museet har det varit fullt av folk, å det tackar vi vädergudarna för.  Å snart är den slut. Om mindre än en månad är jag i Norrköping igen, det är helt galet. Å om ca 2 veckor åker hästarna tillbaka till sin ägare.

Av Maja - 27 juli 2007 10:21

Den som uppfann mensvärk borde dö.

Av Maja - 27 juli 2007 10:19

Ja. Planen var att rida med Fia och Sara i dag. Men det går inte, vi ska på midda i stan, och jag måste ta en buss vid fyra. Mårr. Jag och Pytte ska iaf åka och hämta hö, sen ev rida en vända om det slutat regna då. Ska ringa till Fia å säga att jag inte får i hop det, föreslå att vi kan rida på söndag kväll i stället.

Av Maja - 26 juli 2007 10:54

Jag ska inte röra en fena i dag. Inte visa några turister till raukarna, inte berätta va granruskorna betyder, och inte säga 140 kronor tack. Nej! Jag ska titta på Dark Angel. Jag skiter i att solen lyser. Jag är ledig och då gör jag vad jag vill.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards