LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under september 2007

Av Maja - 17 september 2007 11:18

Yes. Inne på andra veckan. En vecka som kommer vara fylld av rollspelsdagar på Öland. Ska nog inte gå barfota de här dagarna. Vädret har blivit kallar...I går var jag hemma hos Trulle. Mysigt. Det är alltid lika roligt att komma hem till någons hem. Middag och äppelkaka å klappa kisse. Katter är bra för själen. Å snart kommer kattbebisen "Truls" hem till föräldrarna på Öjn. Trulles katt var svart och jättestor. Och tyckte om mig. Han hoppa upp å satt brevid mig i soffan. Ja du Emma. Jag är nog en stor tp2.a Det kankse är det jag ska inse i stället. För Lilla Maja.

Av Maja - 16 september 2007 12:39

Kommer alltid att bli kallad för "Lilla Maja" Det är bara att inse. Endel personla på museet säger så. Nu har jag fått reda på att Rollo May står i mina pärons bokylla. De kund eju ha klämt ur sig det lite tidigare... Annars får jag dra den på lovet eller nått. En dejt med Rollo May på Gotland kanske inte är helt fel.I går var det höstglöd i Kalmar. Med modevisning på Larmtorget. Tiden var ur led och när alla med kläder från stenåldern fram till 1950-tal stirrade kalmariterna ögonen ur sig. Själv var jag klädd i 20-tals kläder. Mycket vackert. Klänningen fick dock läggas upp för den var för lång. Vilket inte är så konstigt.

Av Maja - 14 september 2007 12:10

Yes. I dag ska bli av med ettnas litt.lista Ska läsa klart Mel Gordon det är dagens plan. Sen blir det tvåans böcker. Suck alla dessa böcker som ska läsa. Vissa bra vissa mindre intressanta. Tänkte bege mig till bibblan oxå å låna Rollo May "Modet att skapa" den ska tydligen höra till en av de som är bra.

Av Maja - 13 september 2007 12:21

Yes. Jag är här. och jag är uppkopplad. Det går att hitta nätverk lite varstans. Och när datorn säger till är det väldigt trevligt. Dock är uppkopplingen lite svajig. Men iaf.Jag har det bra. Och alla tar hand om mig. Nu hittar jag både hem och till museet och konsum och stationen. Och Maria. FEM veckor. FEM veckor. Hjälp. Fem veckor ute i stora världen. Men än så länge är stora världen inte så skrämmande. Haha.

Av Maja - 7 september 2007 13:59

Yes. Nu har Q fixat pass. Med lite hjälp av Amelie, eftersom Q.s giltiga ID ligger på öjn. Men nu tänker jag mest på Kalmar. På söndag bär det av. Och jag har pirrig som en femåring. Litauen blir nästa projekt att tänka på. Hej då klassen. Hej då villan. He jdå borgen. Vi ses om ett par veckor.

Av Maja - 6 september 2007 14:01

I baland undrar jag hur folk tänker. Ja som när de byggde Villan. Satt de på en personalfest och kom på. "ja, vi bygger ett hus utan isolering" Jag tänkte på det när jag låg och hörde torktummlaren i går kväll. Dunk dunk lät det. Nu bör det tilläggas att jag bor så långt bort från tvättrummet det går. Och det fanns två stängda dörrar mellan mig och torktummlaren.

Av Maja - 6 september 2007 11:33

Nu har jag tagit beslutet att åka till Litauen under andra praktiken. Jag och Elin blir det. Vi kommer bland annat vara i Klaipeda. Lite nervös. Ska fixa pass i dag å skicka papper till Svenska institutet, vi satt och meckade med det i går jag och Elin, i två jävla timmar. Jag hatar byrokrati. Men i dag ska de iväg. Klaipeda här kommer vi!

Av Maja - 3 september 2007 16:29

Ja, jag har blivit utmanad av mor. Jag ska skriva åtta saker om mig själv och mina vanor. Men jag tänker inte utmana andra, mor har redan tagit en massa människor....- Jag snusar mer än jag borde.- Jag är teaterapa, jag lever teater- Veggo i själv och hjärta- Jag är jättedålig på att städa, och lever i ett ordnat kaos.- Jag är ensambarn- Jag hatar att åka tåg och buss- Älskar att sova framför teven- Dark Angel fan

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards