LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under januari 2008

Av Maja - 15 januari 2008 18:16

Dagens stora. Panering, planering, planering, planering och lite redovisning av Litauen. I morron ska vi träffas i Decamerone igen å vårt första riktiga pass. Jag och Maria har krängt hjärnan ut och in för att planera så bra som möjligt och hitta bra övningar. Vi har lyckats tycker jag.I kväll. Lite Emma Åklagare kankse.

Av Maja - 14 januari 2008 15:14

Jag tänker natuligt vis på Kvinnornas Decamerone. I dag har jag tänkt så mycket att det slutat med att jag har huvudvärk.

Av Maja - 11 januari 2008 13:13

Ja. Då var det stora hemlighetsmakeriet över. Nu är det ute i ljuset, pjäser och grupper. jag är nöjd, glad och pepp och vill börja med en gång. Men får hålla i mig ett lite tag. Åtta skådisar är lite att bita i. Och pjäsen har en hel del gåtor som ska lösas. Men det kommer jag och Maria fixa.
Först ska det vara helg.

Av Maja - 10 januari 2008 20:21

Ja. I morron smäller det. Då blir pjäsgrupperna offeciella. Yes. Snart börjar vårens stora arbete. Pepp som fan!Dagens stora snackis: Solen lyste, och det kändes som vår.

Av Maja - 9 januari 2008 16:06

... Det är underhållande. Skolan når, eller nådde min skrivare eftersom vi nu har trådlöst, och den linan jag är på är på något sätt ihop med den som lärarna har... Iaf, fick reda på detta när Karlas-Erikas frågade om jag gjort någon skrivarinställning, vilket jag inte gjort... För han hittade en som hette Majas skrivare. Men nu har jag rättat till det hela, var i kryssat dela skrivare med andra datorer. Förmodligen kvar sen G4.an Men jag når skolans skrivare... Teknik är komiskt.

Av Maja - 8 januari 2008 10:39

Jaha. Klockan ringer halv åtta. Majas plan är att gå upp och börja plugga. Halv nio ska hon börja plugga. Men nee, Maja trycker på znoos till halv tio. Har fortfarande inte lyft ett finger gällande skolarbete. Suck. jag får skärpa mig.

Saker jag borde göra.
Kolla om jag har luft i cykeln, så att jag kan ta mig till DR-möte.
Läsa delen ur Ödeen
Tvätta håret

Av Maja - 7 januari 2008 15:48

Ja, så då kan jag sitta hemma i Villan vid min dator. Trevligt. men nätet är lite svajigt måste jag säga. Har gjort TP-test två ggr, först i mitt rum hamnade på 34.02 kbit/s sen i köket då landade jag på 236.98 kbit/s... Skola i dag iaf. Min hjärna är som gröt. Vet inte helt vad jag ska ge som första prio... Sova, ducha eller handla... Har varit en märklig dag, humorn har legat på dagisnivå. Men har fått massa info om våren. även om jag hade mycket svårt att lyssna på vad Marie sa, eftersom jag hade fokus på att skriva de hon sa...

Av Maja - 6 januari 2008 17:06

Så var man här igen. Snön har trillat ner över Borggården. Det är vitt.

Jag har städat mitt rum, det är renare än någonsin tidigare... Jag har sett massa film å massa Alias, sovit halva dagarna och varit uppe halva nätterna. Trevligt. I morgon börjar skolan.  Sitter just nu å funderar på hur man på bästa sätt vänder tillbaka dygnet...

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards