LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Maja - 20 december 2009 09:32

Jobb jobb jobb.

Den här helgen består av det. 

Konstiga jobb.


Hur som haver. Gårdagen i ord. 

Klockan halv tio satt jag på en buss från mitt i ingen stans in till stan, jag hade avverkad mina två jobbpass. I sunkkläder, en nu lite utsmetad svart nos och Smaklösa i iPoden. Folk var på väg in till stan för att gå ut. Jag var påväg in till stan för att gå hem och sova. Även om vi är vakna samtidigt så har vi olika mål. Som tidigare på dagen, då jag behövde den svarta nosen. Jag var Björn som delade ut pepparkakor mitt i julhandelns Linköping, jag hade inte samma mål som alla andra, de skulle köpa julklappar, jag dela ut pepparkakor och min kollega mer eller mindre frysta skumtomtar. De andra jobbpasset tillbringades på hotellet. Vi hade tre barn i lekrummet. Tre barn! Det är sinnessjukt lite. När jag gick ner för att starta i gång Discot var det inte en käft i Zansibar, ja, mer en barkillarna. De kändes löjligt att stå där och spela låtar från melodifestivalen själv. Det slutade med att jag och Lisa spelade låtar som vi ville lyssna på... Sen var det dags för Bamse. Nu var det väl kanske åtta barn i Zansibar. Jag fick kramar av tre. De andra var små och lite rädda.  Efter Bamses fantastiskt lyckade framträdande (ja, jag är ironisk) fick jag sluta. Det hade blivit knas med bussen jag skulle ta, den skulle inte gå. Och jag fick åka bil till Åby och sen buss där i från.


Gårdagen var inte helt misslyckad. Jag förs dock näsan av mig i Linköping och det fanns inga barn på hotellet. Vilket inte är så konstigt, helgen före julafton + att spa-delen renoveras. Vem åker till ett familjespa när spa-delen är stängd?!

Jag fick iaf pengar och hade en ganska lugn lördagskväll.


Nu sitter jag och förbereder mig för dagens pass Tomtenisse i IKANO i Linköping. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards