LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

En tripp till Ödeshög

Av Maja - 4 mars 2010 10:45


I går ringde klockan 04.45

Inte ens Sixten hade klivit upp då utan sov sött på min skrivbordstol.

Med vakenchock i kroppen stapplade jag mig upp ur sängen, fick på mig kläder och glömde nästan göra frukost mackor till tåget.


06.20 satt jag och Maria på pendeln mot Mjölby .

Jag har inget månadskort och begav mig till tågvärden för att köpa ett dygnskort. Östgötatrafiken har bytt system här för en tid sedan. Ett system som INGEN begriper, inte ens de stackare som ska sälja korten. Efter många om och men så fick jag mitt dygnskort, ingen av oss begrep hur det gick till.


Nåväl. Framme i Mjölby bytte vi till buss som skulle ta oss till Ödeshög. Som sagt, landstrafik går ju ofta hysteriska omvägar, och en resa som borde tagit 25 min tog 55 min. Iaf vi kom fram, efter att ha fått sett ett snöklätt Östergötland i ganska många mil.


Teater Alter Ego hade spelning, där av Ödeshögtripp alldeles  för tidigt på morgoen. I en gammal biograf gjorde jag och Maria oss i ordning och peppade. Eleverna strömmade in och Indianer började. Efter föreställnigen kände både jag och Maria ett stort vet inte. Hur gick det?  hur tog de emot det? förstod de? skämde vi ut oss?  Allt som kändes var ett enda stort Vi vet inte. Det är svårt att läsa 14-åringar.


När vi kom till skolan för wokshoppassen kom vi först till lärrarrummet för att hänga av oss och en skvätt kaffe. Lärarna där var jättenöjda, tackade och sa vad bra det var och undrade hur vi skulle fortsätta i workshopen. 


Ute i grupperna gick det oxå bra. De pratade, lyssnade och ställde väldigt bra frågor i frågerundan. När det var dags för oss att ta oss hem igen pratade vi med en ny lärare som sa. Vi är jättenöjda, de har aldrig varit så här tysta när de varit på teater tidigare, eleverna verkar oxå nöjda, de pratar om temat har jag hört.


Så Alter Ego har gjort ett bra jobb igen. Nu väntar 8.e mars

 
 
Ingen bild

Mamma

5 mars 2010 21:55

Heja Teater Alter Ego! Ni är bäst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja - 23 januari 2015 09:52

  Nu. Sähär typ dryga veckan efter så måste jag få ut lite tankar i text. Men jämna mellanrum så blossar diskussionen upp. Jag syftar nu på att Zara Larsson gick ut och sa att hon vad nöjd över att hon gått upp i vikt och att lite celluliter har vä...

Av Maja - 25 oktober 2014 10:53

Efter att ha sett denna veckas avsnitt av Kobra som behandlar mens i konsten fick jag inspiration att dela med mig av mitt mensliv.   Mitt förhållande till mens är aningens komplicerat. Vi har levt ihop i typ 17 år, eller ja, om vi ska vara petno...

Av Maja - 5 juni 2014 13:05

  Jag börjar bli smått allergisk mot ordet hälsa. Men vad betyder det, egentligen. Jag gjorde ett litet försök att slå upp hälsa och kan konstatera att det verkar vara ett ord som är svårt att definiera. Och jag har märkt att den stora massan inte ...

Av Maja - 18 januari 2014 21:28

I går, fredag såg jag första avsnittet av Fittstim-Min kamp, sedan dess har jag inte helt slutat tänka på programmet, eller dig. Känner att det är en del jag behöver säga. Men hur? Så jag gör så här i. För en del av mig blir så jävla arg, en annan de...

Av Maja - 16 november 2013 10:18

  Sitter och ser på Nyhetsmorgon som i dag enbart handlar om Filippinerna och tyfonen som drog fram där för en vecka sedan. Landet är i kaos, bilderna som visas är hemska, byra, städer, samhällen som bara är borta, sönderblåsta. Just nu pågor ett e...

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards