LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 18 september 2010

Av Maja - 18 september 2010 12:12

Solen sken när jag gick ut porten hemma på Fotbollsgatan. Förbi Idrottsparken och mot Kontoret. Efter att jag bytt om och tagit lilla målarlådan i handen gör att styra stegen tillbaka mot Idrottsparken låg regent i luften. IFK hade hemmamatch med Landskrona. Och jag skulle befinna mig på Familjeläktaren och måla IFK-stjärnor eller blåa och vita sträck i barnens ansikten, men de ville. Efter att ha snurrat runt halva arenan och en obegriplig guidningen per telefon av Oskar hittade jag tillsist fram.  

Sen kom regnet. Landskrona supportrarna var dyngsura långt innan matchen började.

Själv befann jag mig på läktare under tak. Målade väl en 20 stjärnor och några sträck. Träffade kollegor från museet  (som inte ville ha stjärnor i ansiktet) det var trevligt, var länge sen jag såg dem nu eftersom jag inte haft några visningar på ett tag. 


Jag skulle packa i hop innan första halvlek var klar. Vilket jag gjorde. Jag fick stanna kvar och se matchen oxå, om jag ville. Men nej, jag begriper inte varför folk betalar för att se två lag springa efter en boll. Jag såg ca en halvtimma av första halvlek och tänkte att ska jag se hela matchen ska jag ha betalt för det. Så jag gick hem .


Mötte Ricky i bästaste moderatutstyrseln. Fest på Borgen och Ricky axlade moderatskjortan. Och han såg mist sagt ut som en äkta moderat. Det vara bara det lilla blå M.et som fattades. Eftersom jag och Sixten fick fredagsmysa själva gjorde vi de. I kväll väntar ett tiotimars pass på Hotellet. Jobbar till två i natt. Tydligen någon jeppe som har 40-års fest och vi ska vakta barnen till festdeltagarna. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards