LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 26 september 2010

Av Maja - 26 september 2010 16:38

Oj Oj Oj


Lite så känner jag mig nu. Ett enda OJ. Men ett bra sådant. 

Jag har haft en helg full av möten, på olika sätt. Rent möte möte och sen möten med människor, både nya och gamla. Bra möten. Fina möten. Möten som gjort mina små grå till en enda sörja av kladd, känns så iaf. Jag har lixom tänkt för mycket.


Lördag

Tåg tidigt mot Stockholm. och ABK-jobb. Kontaktpersonsträff. Det var härligt att träffa alla dessa personer, personer som på nått sätt är ens kollegor, men sitter på olika håll runt om i landet. Både nya människor och personer jag träffat förr. Jag var galet slut efter de 6 timmar vi hade tillsammans och tåget hem kändes som en evighetssträcka. Hemma i stan begav jag och cykeln oss till Smedjegatan och den legendariska päronlikören , Ulrika, Nina och Maria. Jag missade ju hela kulturnatten och hade planer på att se eldandet på Tyska torget. Men tröttheten bankade mig i huvudet och uppgiften jag fått till teaterkursen skrek att du måste förbereda dig. Så klockan tio i går kväll plockade jag fram en sista skvätt kreativitet.


Söndag

Cykel ut mot Borgen.

Skaparlust och kreativitet.

Men oxå en konstig känsla i magen. För ett år sedan var jag ute på skolan och var typ gästlärare, i dag var jag i samma lokaler och var elev. 

Det var bara dyka rakt in i skaparprocessen. 


Men allt går.

Is i magen och andas i påse.


Nu är jag galet trött. ligger i sängen med ont i ryggen, utan att vet vad jag lyckats göra. Å en katt som sover på min högra fot.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards