LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 24 september 2010

Av Maja - 24 september 2010 08:43

Ja. Jag vet jag ÄR en karaktärslös amöba.

Jag följer Idol. Iaf nu, innan fredagsfinalerna.

Och ja, jag blir trött. Trött på fixering av hur man ska vara som artist. Det finns tjejer i de där programmet som har gjort extremt dåliga prestationer under hela slutaudition. Tjejer som verkar vara som en katt med nio liv. Som får chans på chans.


Och sen finns det tjejer som är grymma, som presterar och då skyller juryn på att denna person inte har utvecklats. Men jaha, de tjejer som har sjungit falskt, tappat text och saknar utstrålning på scen, de har tydligen utvecklats. Jag tänker främst på en situation. Frida. Jag tror att hela historien handlar om att en tjej inte kan sitta i rullstol under kvalet i tv. Och det gör mig lack. Varför inte då? Men de kan de givetvis inte säga, för då blir det diskriminering.  Först hyllar de henne, sen åker hon ut. Och tjejer  som de sågat får stanna kvar. 


Tycker oxå att Tv4 vinklat allt ganska illa. När deltagarna skulle dela in sig i grupper om tre eller fyra ser det ut som att Frida är den enda som inte hittar en grupp. Tummen ner till 4.an och Tummen upp till Frida.


Här går det läsa lite mer

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards