LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Maja - 21 september 2010 08:53

Men ett glas vin så går det över. Några glas till det är allt jag behöver.

Sjunger Sanna Carlstedt.

Men saker och ting går inte över av ett par glas vin. Inte nu. Inte i dag.


Det är kris och katastrof. Totalt. Inte nog med att Alliansen kommer sitta fyra år till. Nu finns SD som en tickande bomb. Och helst av allt vill jag fly landet. Köpa en ö och jobba för att ön blir en självständig stat. Vi hittade en ö i Vänern för 12 miljoner, det kanske vore nått. Eller så köper vi loss Gotland, Sverige har ju velat sälja kobben tidigare. Då kastar vi ut borgar packet och gör Gotland till en rödgrön oas. De nya Gotland kan nog lätt leva på turistnäringen och på arvet efter Ingmar Bergman. 


De positiva är att jag bor i ett rött område. Kollade upp mitt valdistrikt på val.se

Sen blir jag förbannad på gamla gråsossar som inte röstar på de rödgröna för att de inte kan rösta på Mona. Men hallå där, vi röstade inte på personer i söndags, vi röstade på vilket samhälle vi vill leva i. Och uppenbarligen har dessa gråsossar problem med kvinnor.


Sixten ska vara glad att han är en katt och inte behöver bry sin lilla hjärna om dagens omänskliga samhälle. Utan kan lägga fokus på vart han vill sova och när han vill äta knoppar. Man kanske skulle bli katt. Eller köpa en ö.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards