LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 29 september 2010

Av Maja - 29 september 2010 19:08

Det har brunnit i natt.

I en gammal industrilokal i Industrilandskapet. Nästan granne med ett av mina jobb.

Lukten av brandrök har legat tung i stan under dagen. Och vid fem i dag rök det fortfarande och eftersläckning var i gång för fullt. Det började brinna vid elva i går kväll.

NT rapporterar

Kåken ligger granne med det nyss öppnade Visualiseringscentret.

Och det är verkligen tur att elden inte spred sig.

Då hade det varit många pengar som gått upp i rök kan vi ju säga.

Av Maja - 29 september 2010 18:55

Mja.

Då var det onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag.


Jag har jobbat. På två av mina jobb kan man säga.

Först lite ABK. Mitt lilla marknadsföringsförsök med mailbombning av Norrköpings alla grund och gymnasieskolor har gett resultat. Två napp hittills som vill ha mer info om vilka vi är  och framförallt mer info om ätstörningar och hur det ska hanteras. Och marknadsföringsförsöket är inte ens klart. Jag har bara gjort grundskolorna än.

Jag är pepp. Jättepepp. + att möte på tjejjouren är på G.


Sen en tripp till Kolis. 

Flaggkamp. Ganska seg grupp, speciellt laget Spanien, det gick så där för dem kan man ju säga. Men gruppen var däremot grymt roliga att prata med.


I morron väntar döden.

Ja, de där lät ju kanske lite märkligt. 

Men jag är numera elev på Marieborgs Folkhögskola igen. För ett år sedan var jag där som gästlärare. Nu är jag elev. Går en distanskurs i Teater.

Nå väl, vi ska skapa var sin föreställning och mitt tema är döden. Har klurat på de där ett tag och tycker att det vore roligt att göra något konstnärligt projekt av det.

Så de ska de bli. En lite föreställning om döden.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards