LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Maja - 14 december 2010 10:03


För ett tag sen skriv jag lite om årets julkalender.

Jag har gett upp. Tittar inte längre. Den kändes för självklar.

Planeringarna var för överdrivna.

Överdrivna på ett irriterande sätt och i bland även ologiskt sätt.

Besviken.

Av Maja - 14 december 2010 09:52

Som sagt. Detta är ganska mycket av en jobbblogg. Antingen skriver jag om mina jobb, eller så skriver jag om saker som gör mig arg, samhällsproblem, händelser, reflektioner mm mm.


Jag har fått ett till jobb. Tror att jag börjat samla på jobb så här i vuxen ålder, när jag var lite samlade jag på Troll, pennstumpar, sudd och som riktigt liten bokmärken.

Nu är det jobb. Är i dagsläget uppe i 4 st arbetsgivare och ett företag. Efter jul kommer jag jobba 50% på ett av jobben, 10% på ett annat och sen en skvätt här och var på de andra två. Företaget kommer oxå få plats, hallå, de finns ju nätter?!


Iaf.

I söndags jobbade jag på en Basketmatch. Ansiktsmålade och gjorde ballonger.  Jag målade ett barn för tredje gången! Tredje gången. Då började jag fundera på om jag jobbat för mycket eller alternativ för länge på mitt konstiga jobb. Jag har även träffat det ena barnet på ett anat jobb, nämligen museet. Hon går i samma klass som en av mina kollegors barn, jag har haft den klassen på visning två gånger.


Iaf. I dag är jag så kallat ledig.

Att ha söndag på veckodagar är rätt värdelöst. Att sova lite längre brukar alltid spricka av att telefonen ringer... Vilket den gjorde i dag med. Och självklart handlade samtalet om, just de, du gissade rätt. Jobb. Ja, i dag vaknade jag inte av telefonen, jag hade varit uppe i ca 2 minuter när den ringde klockan nio...

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards