LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 31 december 2010

Av Maja - 31 december 2010 12:29

Yes.

Vaknade av en ny signal på mobilens alarm i dag. Har upptäckt att jag slutat vakna till den gamla. Hjärna har lixom sluta lyssna på de ljudet och sover bara vidare.


Jag har småpysslat, dammsugit till Sixtens fasa han tror att om han gör sig så liten som möjligt bakom något eller i något kommer inte monstret, läs dammsugaren se honom. Har även rakat av håret på det manligt håriga benen och klippt min lugg.


Nu lagar jag nyårslunch. Ja, jag kommer inte hinna äta/laga så mycket mellan mina  korta jobbtimmar och själva Nyårsgalejet. Så det blir lite extra festlig lunch i stället.

Jag ska nämligen i väg och servera glögg på den traditionsenliga Nyårspromenaden.


Här kommer receptet (första receptet i denna blogg tror jag)


Tomatkross

Creme Fraiche

Matlagningsgrädde

Färsk ingefära

Vitlök (glömde den dock nu, och det blir inte helt samma sak)

En skvätt soja

Sweet Chili sås


Det är själva såsdelen, grunden, basen- kalla det vad du vill.

Sen till de som man vill ha i. Beroende på hur festligt man vill att det ska vara

I dag har jag Qournbitar, bönor och svamp.


Men det funkar minst lika bra med Räkor, grönsaker (rivna morötter och paprika väldigt gott) om man äter kyckling tror jag det skulle funka alldeles utmärkt, nån vit fisk, låt fantasin flöda.


Fräs önskade grönsaker med kryddorna. I med resten och låt det koka i hop.

Åt med pasta, ris eller klyftpotatis.




Gott nytt på er gott folk


Kom i håg varannan vatten, tänk på djur  och barn,  drick lagom eller inte alls, tjuvtitta på andras raketer, må fint och ta hand om er.


Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards