LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Maja - 4 april 2010 16:25

Jag har rockat på dansgolvet till förra årets hits från melodifestivalen två dagar i rad. I går var det helt otroligt, jäklar i min lilla låda, dansgolvet gungade. 

Vi hade dessutom fått nya melodifestivalskivan så Manboy spelades flitigt. 


Lekrummet var oxå välbesökt, tigrar målades, halsband skapades och ballongdjur tillverkades. 


Frammåt kvällen kom en liten kille ca 4 år fram till mig.  

-Jag vill bli målad, sa han

- Absolut, vad vill du bli för något då, svarade jag.

Killen pekade på tavlan med motiv och pekade på prinsessan. 

-Ja, då får du sätta dig på stolen, så ska jag först ta den här rosa färgen och göra en krona i pannan. 

- Vad är det för fel på spindelmannen, suckade 4-åringens pappa.

- Ja, vad är det för fel på prinsessor, svarade jag. De är ju jättecoola. Pappan log. - Nu ska jag måla lite prickar, sa jag till den lilla killen.

- Lila, svarade han


Och jag målade lila prickar. Sen dansade jag och 4-åring på discot. 

Dagen innan hade 4-årinen fått en prinsesskrona på kinden och en regnbåge i pannan. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards