LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under juli 2007

Av Maja - 16 juli 2007 23:19

Jag och Pytter tog en barbackatur till vattnet. Våra tokhästar blev lyckliga. Har aldrig blivit så blöt, Gáta skvätte vatten så att de kom på min rygg. Jag tror att hon varit sjöhäst i sitt tidigare liv. Jag tog upp henne innan hon la sig ner för att rulla... Det hade kunnat blivit så. På hemvägen busade vi lite, båda hästarna har springskalle, och vi töltade gemsides och jises var de tyckte de var roligt. 

Av Maja - 15 juli 2007 23:21

I dag gjorde jag, Pytte, Gáta och Svie två tanter lyckliga. De fick rida på vår bollar med fyra ben. Och oj var de tyckte att det var kul. (Tanterna altså) 

Sen red jag och Pytte ut, och då var våra pälsbeklädda bollar inga pärlor. Svie var hopplös och vägrade lyssna på Pytte. När vi kom hem hade Gáta och jag krig, hon ville inte ha täckte... 

Av Maja - 15 juli 2007 11:21

Jag bor på en ö. Det blåser i dag.

Av Maja - 14 juli 2007 17:18

Vi var och firade mor 50 år i dag. Min mamma fyllde för 4 år sedan.... Men hennes present har lixom aldrig blivit av. Rida islänning i Silte. Så jag och mina vuxna, pappas kusin med fru och barn åkte i väg. Mor fick en anpassad tur för henne (hon som aldrig suttit på en häst.) Medan jag och sysslingarna med mor rid i skogen. De var ju ingen Gáta jag red, ingen Sveje heller. Men kul var det iaf. Ledaran sa att hon kan hitta på bus och bli lite rädd... Men nja, hon var toklugn. Hoppa till vid ett tillfälle bara, ett dike som hade kunnat äta upp henne... Tokobekväm sadel oxå, så mina sittben kommer inte vilja vara med i morron. 

Av Maja - 13 juli 2007 17:50

Jag måste vara knäpp. Hur många är på jobbet frivilligt när de är lediga?! Kom hem nu, för ca 30 minuter sen. Har tovat och kardat och putsat träns och druckit kaffe å haft en rätt trevlig dag. Tanken var att jag skulle ta mig hemåt betydligt tidigare, efter att jag och Pytte ridit.. å efter att jag putsat. Men så bidde det inte.

Barbackatur i dag. Eller tur och tur, lite markarbete på Lekvallen (den är nästan som en ovalbana) Å jag och Gáta galoppade. Tokkul. Men jag kan ju säga de att hon är inte världens mest arbetsvilliga pålle. Springa, de tycker hon om. Men jobba är hon inte superförtjust i.

Av Maja - 12 juli 2007 17:36

Kom hemcyklande från Kyllaj. Upptäckte att det var dåligt med luft i mina däck. Och såg min far i garaget. "Grattis, du har vunnit det stora priset att få pumpa min cykel" sa jag.Far ruskade lite på huvudet och gav mig cykelpumpen. "Nu ska jag göra dig oberoende, vem ska pumpa din cykel när inte jag gör det" säger far. "Går väl till nån mack eller nått"Men nee, han pumpade inte min cykel. Det fick jag göra själv...

Av Maja - 12 juli 2007 10:42

Oja. Gáta och Sveje med andra namn. Har aldrig träffat på hästar som fiser så mycket som de gör. Helt otroligt. Och luktar, de gör deras pruttar oxå. 

Vakade tidigt av att klockan ringde. Sen ett mess av Pytte, det regnar. Ja, det gjordet det här oxå. Morgonritten skjuts upp till i kväll. Vi har varit ute två ggr å de har fått röra på bena. Sveje var tokpigg i måndags, han var påväg att hoppar ut pälsen. På tisdagen var han mer stitt gamla vanliga jag igen. I morron ska jag rida runt lite barbacka på museet och vara pitoresk. Gáta var mer som vanligt, hon har ju oxå fått springa lite mer än Sveje har fått dessa dagar.

Av Maja - 11 juli 2007 19:39

Det finns tre sorters turister.
"De trevliga". De är dem som pratar, frågar och är intresserade och allmänt trevliga. Ofta är de lite äldre, och vanligt förekommande under hela sommaren.

"Puckoristerna". De är dem som ställer idiotfrågor. Som "vart finns de stora stenarna nån stans?" När de undrar vart de kan se raukar. Och andra puckofrågor i samma stil. Finns i alla åldrar och finns under hela sommaren. 

"Terrorristerna". De som är sura, gnälliga och tycker allt är dyrt. Även de som ragglar runt i Visby vid tolv-tiden och dricker öl. De är vanliga hela sommaren, men under vecka 29 kommer det extra mycket av den sorten. Framförallt de som ragglar runt och dricker öl.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards