LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Maja - 4 januari 2010 10:21


Ja. Pepp rubrik de där. 

Oki 2010 nu kör vi. Hoppas du är mitt år.


Iaf. Vintern är verkligen vinter nu. Kallt som F*n. I dag ser det mest Balt-grått ut. Men de andra dagarna har det varit vintervackert som ett vykort. Och kylan sen, huu. Nåväl, den där kylan ute fårkylan inne blir bara värre och värre. Hyresbostäder, det kommunala bostadsbolaget jag bor i har lite problem med sina fönster. Iaf i mitt hus, kåken är från 1965. Fönstren är mins lika gamla, om inte äldre (känns så i bland) Hade det varit en bokhylla från -65  hade jag varit lycklig, den hade varit retro, i teakfaner och snygg. Nu är det bara kallt. Å fönstret i vardagsrummet vågar inte ens vaktmästaren på bygget öppna. Risken finns att landar i gatan. Det känns ju tryckt.


Men jag tänker på Litauen och tycker helt plötsligt att det blir varmt, den temperatur som det är hemma hos mig nu hade vi på hotellet vi bodde de sista nätterna. Där en ur personalen pratade svenska och resten undvek oss om vi inte hade tolk. Hur som haver, där tyckte vi det var varmt, tillräckligt varm för att sova i pyjamas och inte i underställ. Så jag kanske inte ska klaga?!  

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards