LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Maja - 24 januari 2010 17:45


Jag har inte bakat kanelbullar sen någon gång på högstadiet, då på hemkunskapen givetvis. har nog aldrig bakat kanelbullar frivilligt över huvudtaget. Men i dag var det dags. Och jag måste säga, vi är nog naturbegovningar på detta, både jag och Maria. Elin satt på en stol och var söt, de måste ju finnas en sån oxå i alla sammanhang där man lagar något. Bullarna blev grymma och veganska.


I morron kommer vi oxå bjuda folk på mästerverket. Då Teater Alter Ego har info-kväll och ska med en snygg presentation och bra monologer sälja sitt projekt. Kan inte låta bli att vara lite nervös för alltihop. Tänk om vi inte får några napp och spelningar alls? Eller tänk om vi får jättemånga, hur löser vi det?

I morron smäller det iaf. 

Av Maja - 24 januari 2010 09:02


Otrohet.

Kan man vara otrogen mot en katt, för att man klappar och pussar på en annan katt och tycker att den är söt?


Jag är kattvakt denna helg. Till Ingrid och Ludd. Självklart ingår klappning, pussning, lek och gos i ett sådant uppdrag. Sixten kände nog att jag luktade annan katt, tittade lite brydd på mig. Jag mins för några helger sedan när jag vaktade Sushi att han blev sur, Sixten alltså, när jag kom hem. Han ville inte möta mig vid dörren som han brukar,  gav mig en blick som ville säga, du luktar annan katt ända hit. Jag tänker inte bli uppplockad av dig så länge du luktar annan katt. 

Hans surhet försvann för visso ganska fort. Men iaf.


Av Maja - 24 januari 2010 08:56

Så då sitter jag här igen.

Jag tror att när min generation, som är generation Y om jag inte tar helt fel. När vi är sisådär 50 kommer vi inte prata med varandra. Uran bara läsa om vad våra vänner har gjort och är i livet på diverse olika bloggar mm mm, möjligtvis prata med varandra via MSN.


Nåväl, de va inte de jag tänkte skriva. Det bara blev så.


Söndag. Klockan är nio

jag ska på rep vid halv tolv, men varför är jag upp redan nu. Jo, jättedisken Gunnar. Jag tröttnade på den redan i fredags, men diskade den aldrig. Kom mig lixom inte för. Så jag täkte att i dag, när jag har en del annat att göra går jag upp tidigt och diskar bort Gunnar. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards