LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Maja - 15 augusti 2010 22:35

Sixten jagar flugor.

Jag jobbar på att bli trött.

Kanske skulle testa flugjakt jag oxå, man kanske blir trött av det.


Iaf. Jobbat.

Emma var sjuk och jag var själv. Blev avbytt så jag kunde äta lunch en halvtimma. Det var roligt i Verkstan i dag. Inga direkta dödlägen, förutom den första timman.

I morron väntar mer jobb. Verkstan och en visning för lärare från Sörping. 

Av Maja - 15 augusti 2010 09:41

Gårsfest på Smedjegatan i går.

Jag var där. Ett spännande fenomen, de där med gårdsfest. Hemma i Rute finns liknande tillställningar. Som Karaokefesten i Fardume, Rockfest i Folkets Hus eller varför inte bara när någon firar jämnt. Den största skillnaden är att ljudet är lite bättre och musiken är lite bättre. Ja, bortsätt rockfesterna.


Men karaktärerna finns där både på Smedjegatan och i Valleviken. Dom som dricker för mycket, ungarna som gasar runt helt hysteriskt. Nu börjar förvisso ungarna hemma i socknen gasa runt mer på moppar å skita i att deras föräldrar dricker öl. Eller så vill de helst dricka öl själva. Det är inte så mycket småkottar längre.


Men jag tyckte att det var en ganska festlig kväll.

Det finns intressanta människor på Smedjegatan. Som Säpo-tanten som i går gick runt och fjäska för allt och alla. Lekledarsnubben som mer eller mindre fick tjata på folk för att de skulle ställa upp i lekar. Och 40-taggarna på Bänken som förmodligen kände sig som tjugo.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards