LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Maja - 21 augusti 2010 08:37

En ledig arbetsdag.

Så varför inte jobba lite gratis?! Volontärade för Djurens Rätt.

Jag har varit aktiv i den där föreningen i tio år snart. Tiden går.

Halv åtta steg jag ut ur porten och ner mot stan och Augustifest och byggande av tält.


Två gick jag hem, åt mat och dog lite i sängen innan jag begav mig ner för konsert med Kalle Baah. Å, de var bra. Men det finns folk som inte borde få gå på konsert, som stör andra som står där i publiken helt oskyldigt. Större delen stod jag jättebra, längst fram och fick inte en knuff. de sista låtarna kom sånna där som det borde vara skott pengar på. Sånna som hoppar och skiter i om det råkar hoppa på någon och som tränger sig helt hysteriskt. 


Nå väl. Jag promenerade hem genom stadens gator med en påse marknadskarameller i väskan. Kokade en kopp de och plockade fram en bok. Sixten satt och såg fyrverkeriet i fönstret.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards