LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under juni 2010

Av Maja - 7 juni 2010 17:11

Klurar på vad jag ska äta till middag.

Om det blir risotto rester från i lördags eller om jag sak hitta på nått annat.


Iaf.

Måndag var det. Jag har jobbat under förmiddagen, sen lång lunch för att sedan jobba lite till. Visningar både i Industriland och Mysteriet med Staden + möte

En snabb vända på Myrorna blev det oxå. Letar efter nya jeans, men med tanke på att jag är så petig och att jag har plutt storlek så är det inte en lätt uppgift. Men henna har jag köpt nu iaf, så i helgen blir jag rödhårig.

Annars förbereder jag mig på min 9-17 vecka med ledig helg. Det känns stort.  

Av Maja - 5 juni 2010 12:17

Ja.

En sån. en sån som jag knappt sett röken av de senaste halvåret. Har en till nästa helg. Det är ganska coolt med två lediga helger på rad. 


Nåväl. 

Vad ska göras under denna lediga helg?

Ja, jag ska till jobbet! Jag ska besöka EWK-museet och vernissage tillsammans med mor. Men är som sagt ledig, så jag behöver inte lyfta ett jobbfinger eller svara på nån fråga.


I går var vi på Båddan och såg Sanna Carlstedt.

Det var bra och fint på alla sätt.

Och mor köpte en födelsedagspresent som jag ska glömma bort till i sommar. 

Av Maja - 2 juni 2010 12:59

Sixten tuggar torrisar. Han är lycklig.

I veckan köpte jag en mjukmatsburk, han är inte jättepigg på mjukmat. Å nu när han glad igen när han får sina kära knoppar.


Själv dricker jag det nymalda lyxkaffet som jag fick av Therese och Beppe i lördags. Om en timma ska jag bege mig till kontoret, och sen vidare till Kålis och Skogskamp. Själv funderar jag på om jag har jobbat någon skogskamp tidigare, teamkamper har jag ju haft.... Men skogskamp. De återstår att se. 


Hade en lätt förvirrad pensionärsgrupp tidigare i dag. 

De var rätt trista i början, men efter typ halva visningen började de vakna till och bli roliga. de är märkligt de där med grupper. Att de kan vara så galet tråkiga en del av visning, och sen riktigt roliga resterande tid. Eller om det var jag, som lyckades få i gång dem.



Av Maja - 1 juni 2010 20:41

Har lagt sista handen på mina skisser för Sommarfabriken.

Lyssnar på Elin Ruth Sigvardsson i P3.


Kommit fram till att jag lyssnar på tok för lite på radio nu mera. Känner att jag missar massa saker. För typ ett år sen,när jag läste Kulturpedagogik satt jag vid mitt köksbord, skrev, läsa, drack kaffe och lyssnade på radio ganska många timmar per vecka. Nu när jag bara är kulturarbetare och inte student och kulturarbetare blir det mindre radiolyssnande för min del har jag konstaterat.

Av Maja - 1 juni 2010 10:59

Tiden rusar.

Snart är det sommar

Och jag börjar jobba på museet nästa vecka.

Först med möten och upptackt. Sen med iordningställande av Verkstan och veckan där på går jag på schema. Känns skumt att ha ett schema med samma arbetstider från vecka till vecka. Det var ca ett år sedan jag hade det så. Helt plötsligt är jag fri att planera saker. Dessutom min första sommar i Norrköping, vilket oxå ska bli spännande. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards