LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

Hej Fredag

Av Maja - 6 augusti 2010 18:38

Sista arbetsdagen för veckan?

En finfin och ledig helg? 

Nä. Mina jobb funkar inte så. Här jobbas det under veckans alla 7 dagar. Ja, kanske inte i ett streck. Iaf inte nu under sommaren. På måndag är jag ledig, då är det lördag för mig. Fredag innebär dock lite festligare mat och ostbågar, som jag får dela med mig av till katten. Annars blir han lite ledsen.


Iaf.

Handlade på vägen hem, så jag kan laga den där lite festligare maten. I kassan på Hemköp satt en festlig kille, han pratade och skrattade, hälsade glatt och så ha en bra helg Han gjorde allt de där man inte förväntar sig av en kille i kassan på Hemköp.  Tänk om alla som jobbade i kassan kunde vara som han. Och inte som tjocka gubben på ICA. Han som suckar varje gång han måste resa sig upp för att komma åt snuset som står strax bakom och mutrar nått som skulle kunna vara hej eller vill du ha kvittot.

Jag tror på fullaste allvar att världen skulle vara lite bättre då, om kassapersonal var som killen på Hemköp alltså. Jag gick ut med ett leende på läpparna och kände mig glad i magen. Och inte sådär fredagstrött som jag var när jag klev in. 

 
 
Ingen bild

Maria

6 augusti 2010 21:34

Han kanske bara ville följa med dig hem och smaka på ostbågarna han också? ;)

 
Ingen bild

Q

6 augusti 2010 22:19

Haha.
Killen bakom mig med en tröja där det stod Kakelproffs (eller nått annat, men det slutade på proffs) sa han, Jasså, det är du som är proffset? Killen fattade absolut inget alls och jag fick bita mig i läppen för att inte skratta rakt ut.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja - 23 januari 2015 09:52

  Nu. Sähär typ dryga veckan efter så måste jag få ut lite tankar i text. Men jämna mellanrum så blossar diskussionen upp. Jag syftar nu på att Zara Larsson gick ut och sa att hon vad nöjd över att hon gått upp i vikt och att lite celluliter har vä...

Av Maja - 25 oktober 2014 10:53

Efter att ha sett denna veckas avsnitt av Kobra som behandlar mens i konsten fick jag inspiration att dela med mig av mitt mensliv.   Mitt förhållande till mens är aningens komplicerat. Vi har levt ihop i typ 17 år, eller ja, om vi ska vara petno...

Av Maja - 5 juni 2014 13:05

  Jag börjar bli smått allergisk mot ordet hälsa. Men vad betyder det, egentligen. Jag gjorde ett litet försök att slå upp hälsa och kan konstatera att det verkar vara ett ord som är svårt att definiera. Och jag har märkt att den stora massan inte ...

Av Maja - 18 januari 2014 21:28

I går, fredag såg jag första avsnittet av Fittstim-Min kamp, sedan dess har jag inte helt slutat tänka på programmet, eller dig. Känner att det är en del jag behöver säga. Men hur? Så jag gör så här i. För en del av mig blir så jävla arg, en annan de...

Av Maja - 16 november 2013 10:18

  Sitter och ser på Nyhetsmorgon som i dag enbart handlar om Filippinerna och tyfonen som drog fram där för en vecka sedan. Landet är i kaos, bilderna som visas är hemska, byra, städer, samhällen som bara är borta, sönderblåsta. Just nu pågor ett e...

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards