LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under mars 2010

Av Maja - 19 mars 2010 10:34

I går firade vi födelsedag på Fotbollsgatan.

Jag tänkte tassa upp innan Marre och sjunga, det gick inte så bra. Hon ha lixom före. Så med fruktansvärd morgonröst lyckades jag pipa fram ett ja må hon leva. Sen gick Marre till jobbet. Till saken hör att Marre inte gillar födelsedagar så min plan i år var att försöka lära henne att födelsedag är en bra dag. Och jag tror jag lyckades rätt bra med mitt uppdrag.


Iaf. Jag gick oxå på jobb. En Myranvisning jag skulle haft i tisdags. Men gruppen kom aldrig. Visningen gick hur som helst inte bra. Barnen var mellan 4-6 år gammal och lite för små. Något som redan sas vid bokningen att det nog skulle passa bättre med en annan typ av visning.


Men men. Efter avslutat Myranjobb gick jag på Marre utan för Väster och vi begav oss till Broddan för fika. Sen åkte jag på AG-jobb, vilket innebar Sumobrottning. Gruppen var ojämnt antal och jag fick hoppa in i första omgången. De fruktade Maja som försvinner i dräkten. Vilken fasa det måste vara att möta mig.  

När jag var på jobb hade födelsedagsbarnen picknick i vardagsrummet tillsammans med Sixten.


Hemma så laddade jag om batterierna för att gå på Bio. Vi såg Fares nya film Farsan. Bra, måste jag säga. Jag gillar Fares, han kan ta upp jobbiga och komplicerade saker med en humoristisk knorr. 


Av Maja - 18 mars 2010 08:25

Vaknade som sagt av Sixten som ville tvångsgosas (+++ ---)

Gick upp så småning om, drack kaffe (+++) och såg gamla program på webteve, Mästarnas Mästare (++) och Hollywood Fruarna (+++)

Blev dock uttråkad (-) och slängde i en maskintvätt. (+) Hade sms-kontakt med Erik om eventuellt blivande kollektiv (++++) och bokade in ett möte på Fotbollsgatan för att snacka lite mer om hur vi går till väga (+++) Blev uttråkad (-) Såg Top Model (+) det är en ganska tråkig säsong som de visar nu, ingen av tjejerna känns klockrena. Planerade kvällens lektion (+)  planerandet är tråkigt, men själva lektionen är kul (++++) Blev uttråkad, (--) och hängde tvätt eftersom maskinen varit klar ett tag (-)

Marre kom hem (+++) sen kom Erik och Johan (+++) efter en timma med kollektivprat gick jag till jobb (++++) eleverna är så fina och ger mig så mycket energi (++++) vilket jag oxå fick går (++++)

Mötte upp Åsa, Henrik och Tove efter lektionen för ett bege sig till en pub och dricka öl (+++) Och vid tolvsnåret var jag hemma igen. Trött men pepp (+++)

Av Maja - 17 mars 2010 12:16

Min kisse ligger i en hög och har snarkat högt sen jag kom upp i morse. Nu har han vaknat till och slickar tassarna för att sedan lägga sig i en hög igen.

Annat var det vid femsnåret i morse. Då skulle det gosas och han körde alla tänkbara taktiker få att få mig vaken och gosbar. Lägga tassen på kinden, peta med en klo, spinna i örat och trampa på mig. Detta körde han länge och metodiskt tills jag somnade. Då somnade han oxå, för att göra samma sak en stund senare.

Av Maja - 16 mars 2010 15:58


Uppe med tuppen.

Mötte upp en tandläkarrädd vän för att sedan gå till museet och svida om till Myra. 9.30 skulle de komma. Men de kom ingen. Efter lite telefonsamtal mm så gick det upp för oss att de hade trott att de var på torsdag. En dag som egentligen aldrig varit aktuell för visning. Mutter Men men, gjort är gjort. Jag fick sminka av och träffade Maria i entrén för fika och sedan en runda i Mysteriet med Staden. Å, är ni i Norrköping, se den. Så bra och fin och rolig.


Å nu sitter jag här. 

har styrt upp lite saker och försöker jaga en upptagen gamla lärare angående forumteaterfestival längre fram i vår som Teater Alter Ego ska medverka på.

Ska även ta tag i jättedisken Örjan, eller så blir det morgondagens uppgift.

Av Maja - 15 mars 2010 22:47


Tjejen är ca 10 år gammal. Jag tror inte att hon begrep vad hon sa. Och jag funderade på om jag verkligen hörde rätt och nej, nu vill jag definitivt inte se den filmen.


Jag har sett Alice i Underlivet i 3D


Ni kan nog se mitt ansikte som verkligen försökte hålla hakan på rätt plats och inte börja skratta. Samtidigt som mitt huvud började skapa bilder som inte var rumsrena eller speciellt trevliga heller för den delen.

Jag tycker att Alice i Underlandet är tillräckligt otäck som den är. Och att se den i 3d skulle få mig att drömma mardrömmar livet ut.

Av Maja - 15 mars 2010 12:37


För länge sedan läste jag Henric Holmberg En slags skådespelare.

En väldigt bra bok om att arbeta som skådis utan scenskoleutbildning.

Just nu sitter vi lite i samma sits. Jag jobbar ju som skådis i Teater Alter Ego och även på museet presenteras jag som skådespelare och teaterpedagog i olika visningssammanhang.  Själv har jag svårt att se de som andra ser, vilket inte är första gången i mitt liv. I går, efter att samtal med kollegan och vännen Maria kom vi fram till att ja, vi är skådisar, vi driver en frigrupp, får betalt, för saker vi brinner för gällande teater. Om vi inte är skådisar då, vad är vi något?  


Jag kan förlika mig med Holmbergs titel en slags skådespelare. Då slipper jag känslan av att inte vara en riktig skådespelare om ni förstår vad jag menar. Jag är en slags skådespelare. En sån som inte gått scenskola. Utan folkhögskola, som inte är lika fint. Men jag jobbar som det, något som många med scenskola inte gör. 

Av Maja - 15 mars 2010 09:17

Ja.

Måndag. Och jag börjar jobba först klockan halv sex.

Så i dag ska jag äta långfrukost, duscha och tvätta håret och bara njuta av att vara ledig. Det var ett tag sen nu. Har en ganska lugn vecka som det är, känns bra. Lite surt för ekonomin dock. Men bra för orken. 

Av Maja - 13 mars 2010 19:04

I alla tidningar står det.

Rubriker som

Plura gripen med kokain från Sydsvenskan

Plura  greps med kokain från Folkbladet

Plura talar ut om kokainet från Aftonbladet


Ja, och så följer det, jag har inte läst så mycket av artiklarna, men har begripit att det ska ha varit första gången, enligt Plura alltså. Han säger att han får skylla sig själv, att han står för det han gjort, men han skäms. 


Jag kan inte låta bli att bara gapa. Hade det stått Plura gripen för haschinnehav hade jag inte lyft på ögonbrynet. Han tillhör ju den där hippieflumm generationen och har säkert tagit sig en och annan joint i sitt liv.

Men kokain?! det känns som fel drog för Plura. Jag är förvånad. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards