LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under mars 2010

Av Maja - 6 mars 2010 10:41

Sitter i soffan. Ljudet av Nyhetsmorgon i bakgrunden. 

Jag har morgonsol i mitt rum, ja för mig är det morgonsol eftersom jag gick upp nyss. För andra förmodligen förmiddagssol. Katten trivs och ligger på en solfläck och njuter. Själv flyttar jag Book.en och kaffekoppen till vardagsrummet där man kan andas. 


Ja, i eftermiddag blir det jobb. Hotellet och barndisko väntar.


Lilla Snigel. Lilla Snigel. Lilla Snigel.

Akta dig. Akta dig. Akta dig. 

Lilla Snigel. Akta dig. Akta dig. Akta dig. 

Lilla Snigel. Akta dig. Akta dig. Akta dig.

Annars tar jag dig. Dig . Dig. 


Ja, ni får tänka er ett tjusigt diskodunk till denna text oxå.

Så vet ni vad jag gör i kväll. 

Av Maja - 5 mars 2010 19:49

OS är slut. 

Jag är lycklig.


Här sitter jag med min chipspåse och väntar på På spåret som en annan medelålders, fast medelålders har kanske en påse Twist eller så framför sig.


Nedräkningen har börjat och snart är nyheterna slut.

På spåret. Kristian Luuk och Fredrik Lindström är mina gudar.

Av Maja - 5 mars 2010 09:21


Yepp. Så är det.

Jag har helg. Jag är ledig. 

För i helgen, då vanliga människor är lediga jobbar jag, som vanligt känns det som. Fast jag jobbar kvällspass på hotellet så jag får sovmorgon iaf.

Men i dag ska jag inte lyfta ett finger. Jag ska äta långfrukost och se på Top Model, både repis reprisen från i går och den nya reprisen som sänds i eftermiddag. Se en film. Det är jag värd.  Även om denna vecka inte varit kantad av 46 timmars betalt jobb + typ 9 timmar obetalt. Så var det veckan innan det som jag hade en helt ledig dag. 

Av Maja - 5 mars 2010 09:18

I natt sov Sixten i min säng.

Hela natten. 


Strax efter att jag släckt lampan i går kväll hoppade han upp och la sig till rätta.

I morse när klockan ringde var han där på samma fläck. Ja, han har säkert varit och ätit lite under natten oxå. Men han sov i sängen. Vilket betyder att det går att vänja en katt som inte har fått sova i säng att sova i säng. Sängterapi.   

Av Maja - 4 mars 2010 14:29


Skolmat är inte mat. Det är bensin, något som man äter bara för att klara dagen. Precis som en bil som behöver bensin för att puttra framåt. 


Var som sagt på gigg i går på en skola, jag har inte ätit skolmat på ett på att bra tag. Iaf inte sån klassisk skolmat som serveras i våra svenska skolor. Sist var nog när jag gick folkis i Arvika, och då funkade inte jag och mat alls, så jag vet inte om det räknas. 


Nå väl.

Jag hade svårt att artbestämma det jag stoppade i mig. Det var potatis och morotsstavar. Så långt var jag med. Men vegg-biffen jag stoppade i mig? och såsen sen, jag kunde utesluta tomat med tanke på att den var lätt gul nästan lite genomskinlig. Smaken kunde jag inte heller lista ut. Salt och peppar var det i, men sen? Veggbiffen tror jag var baserat på kikärtor, tror jag. Smakade inte kikärtor men konsistensen var lite som humos. Men jag vet inte.


Jag har sagt det förut. Och jag säger det igen.

Det ända bra som Bert Karlsson gjort i sitt liv är att ifrågasätta skolmaten och göra teve av det. 

Av Maja - 4 mars 2010 10:45


I går ringde klockan 04.45

Inte ens Sixten hade klivit upp då utan sov sött på min skrivbordstol.

Med vakenchock i kroppen stapplade jag mig upp ur sängen, fick på mig kläder och glömde nästan göra frukost mackor till tåget.


06.20 satt jag och Maria på pendeln mot Mjölby .

Jag har inget månadskort och begav mig till tågvärden för att köpa ett dygnskort. Östgötatrafiken har bytt system här för en tid sedan. Ett system som INGEN begriper, inte ens de stackare som ska sälja korten. Efter många om och men så fick jag mitt dygnskort, ingen av oss begrep hur det gick till.


Nåväl. Framme i Mjölby bytte vi till buss som skulle ta oss till Ödeshög. Som sagt, landstrafik går ju ofta hysteriska omvägar, och en resa som borde tagit 25 min tog 55 min. Iaf vi kom fram, efter att ha fått sett ett snöklätt Östergötland i ganska många mil.


Teater Alter Ego hade spelning, där av Ödeshögtripp alldeles  för tidigt på morgoen. I en gammal biograf gjorde jag och Maria oss i ordning och peppade. Eleverna strömmade in och Indianer började. Efter föreställnigen kände både jag och Maria ett stort vet inte. Hur gick det?  hur tog de emot det? förstod de? skämde vi ut oss?  Allt som kändes var ett enda stort Vi vet inte. Det är svårt att läsa 14-åringar.


När vi kom till skolan för wokshoppassen kom vi först till lärrarrummet för att hänga av oss och en skvätt kaffe. Lärarna där var jättenöjda, tackade och sa vad bra det var och undrade hur vi skulle fortsätta i workshopen. 


Ute i grupperna gick det oxå bra. De pratade, lyssnade och ställde väldigt bra frågor i frågerundan. När det var dags för oss att ta oss hem igen pratade vi med en ny lärare som sa. Vi är jättenöjda, de har aldrig varit så här tysta när de varit på teater tidigare, eleverna verkar oxå nöjda, de pratar om temat har jag hört.


Så Alter Ego har gjort ett bra jobb igen. Nu väntar 8.e mars

Av Maja - 2 mars 2010 10:23

I dag är jag förkyld.

Förkyld fram till ca halv två, då ska jag i väg och bygga rekvisita. 

Efter det rep i den målade replokalen, den jag skrev om i går.


Men jag surar över mitt snor. 

På kvällarna kännas det rätt oki. Då känner jag mig till och med frisk. Men så vaknar jag med snor i hela huvudet, tjock i halsen och allmänt urkig. Det är inte oki.

Av Maja - 1 mars 2010 21:01


Jaha.

Ny vecka. 

Jag och Maria har besökt den nya replokalen, som för övrigt är en ganska märklig replokal, det är en grupp som heter Palmgruppen som huserat där. En grupp som förmodligen sysslat med marmorering och ådringsmåleri. För varenda yta som går att måla denna form av "konst" på är marmorerat. Vet inte om det är snyggt eller fruktansvärt fult.  


När det gäller snoret är det på samma nivå som i går. Snorigt alltså.

Annars har det varit en måndag som vanligt, har haft lektion med andra ord. Gillar rutiner i mitt liv. Å måndagsbarnen är en rutin. en mycket trevlig rutin. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards