LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Maja - 3 november 2010 08:45

I går åt jag nostalgimackor till frukost.

Vit formfranska, sån där som är skitsvår att bre smör. Hos farmor när jag var liten fick man alltid vit formfranska med Hushållsost eller skinka med gurka på. I bland fick man frallor. Jag åt mina mackor md ost och paprika i går  och fick en liten känsla av att vara tio år igen.


Har oxå kollat in några klipp av Varan-Tv. Varanteaterns teveprojekt.

Kommer ni i håg? Här är nog favoriten.

Det var oxå Varan-Tv som gjorde Kremel High som en del i programmet Jupiter

Undra vad som hända med Varan-killarna? en av dem har jag sett i andra sammanhang efter, men de andra?! Håller de fortfarande på?!


Så. Jag kunde inte låta bli. 

Säger bara  Wikipedia. Och jag fick lära mig något nytt. 

Ni vet, Tyskarna från Lund. det är ett Projekt av Varanteatern.  Det hade jag inte en blekaste om. Onödig men rolig info.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards